Friday 20 February 2015

Home is ...








Hi Sizzix friends !

Today I show you a card I have made that, in the end, has become  home decor.
Sometimes we read sentences that inspire us, that’s the reason for project today. Some weeks ago I read this sentence on a sticker it inspired one of my art journal pages. But as I love the meaning of the sentence, I have made another project inspired by it, this 15x15cm card.



I have used the new Alphanumeric dies designed by Tim Holtz. I have die-cut the sentence in a piece of kraft paper sized 14,5x14,5 cm. I have stitched around it with white thread . I have glued  some pieces of colourful papers on the card paper. Then I used the double-sided 3D foam pad to glue the die-cut paper.


Here is a collage with the steps:

The result of die-cutting the sentence is very beautiful !!!


In this photo you can see the depth and also die-cutting of this beautiful bird, which brings us the message: 




Finally, as I love this sentence and this colourful card so much, I have decided to use it as home decor ! 

Here is the result:



I am very happy with my new home decor. We see it when we arrive home !!! 


I have used the following Sizzix products: 



I hope you have enjoyed this project. Thanks for your visit !

I wish you a creative and happy Friday !


-------

¡Hola a todos!

Hoy os quería enseñar una tarjeta que he realizado y que, al final, se ha convertido en una decoración para casa.

A veces leemos frases que nos inspiran, es el caso de mi proyecto de hoy. Hace unas semanas leí esta frase en un adhesivo y me inspiró en una de las páginas de mi Art journal. Pero como me gustó tanto el significado de la frase, he realizado esta tarjeta de 15x15cm inspirándome en ella.

He utilizado el nuevo troquel Alfanumérico diseñado por Tim Holtz. He troquelado la frase en un papel kraft de 14,5x14,5 cm. y lo he cosido alrededor con hilo blanco. A la tarjeta le he pegado unos trozos de papel de colores. Entonces he utilizado celo 3D para pegar el papel troquelado sobre la base de la tarjeta.

Un collage con los pasos:

¡La frase troquelada queda preciosa!

En esta imagen se puede apreciar  la profundidad y este adorable pajarito, que es quien nos da el mensaje.

Finalmente, como me ha gustado tanto la frase y la tarjeta es tan alegre, he preferido hacerme un cuadro para decorar mi casa.

El resultado:

Estoy muy contenta con mi nuevo cuadro, lo vemos cada vez que llegamos a casa !

He utilizado los siguientes productos Sizzix: 
Espero que os haya gustado la idea.  ¡Gracias por la visita!

¡Os deseo un feliz y creativo viernes!


No comments:

Post a Comment