Thursday 19 July 2012

Trop cool les vacances



"Trop cool les vacances" layout by Karine

A perfect day out for idle boys ! Look at these 2 lads posing in their deckchair ! A very seasonal layout, isn’t it ?

I wanted some dynamism in my realisation, and summer colours with a boyish atmosphere: red, blue, a touch of green and orange !

I used two new dies on my layout:

657788 Set Hello 
657523 card set

Remember, I’ve already used the HELLO set in a creation two weeks ago ! At the time, I only used the negative of the die but today I used the word "Hello".
I totally fancy this neat font which is both mordern and elegant. I’ll use it in future realisations, that’s for sure !

I outlined the word "Hello" with a black thin-tipped pen for more fineness.

You’ll find in the same die set some cute little flowers and a branch. Here I chose to use the flowers. The heart is glued with 3D adhesives to add volume.

One of my other favourite die set is the "Just a note" one ! I simply cut it out out of a white cardstock. I stuck it directly on my background with a classic glue stick.





So do you find it inspiring enough to create your own boyish layouts ?

Karine

Supply list:

Papers : 4heures37
White Cardstock: American Crafts
Alphabets : Jenni Bowlin, Sassafras Lass
Butterfly: American Crafts
Stickers : 4heures37, Jenni Bowlin
3D adhesives
Others: Washi tape, eyelets, buttons, flower, Indian ink


Page "Trop cool les vacances" par Karine

Une page pour les garçons adeptes de farniente ! Regardez commes ces deux p'tits gars prennent la pause sur leur transat ! Une page bien de saison n'est ce pas ?

J'ai souhaité ici une page dynamique aux couleurs des garçons, du rouge, du bleu, une touche de vert et d'orange pour cette page estivale !

J'ai utilisé sur cette création deux nouveaux dies :

-657788 Set Hello
-657523 Ensemble cartes

Il y a deux semaines j'avais déjà utilisé le set Hello sur ma page "hello, welcome to my world", vous vous souvenez ? J'avais simplement conservé la forme évidée, aujourd'hui j'ai utilisé le mot "Hello".
Je craque pour cette typo liée et fine, une touche à la fois très moderne et raffinée. Vous allez la retrouver dans d'autres de mes créations c'est certain !

Pour accentuer la finesse du mot, j'ai repassé l'intérieur avec un stylo fin noir.

Dans le même set, vous avez des petites fleurs toutes mignonnes ainsi qu'une branche ! J'ai utilisé ici les fleurs, le coeur est monté avec des adhésifs en 3D pour plus de relief.

Le set "Just a note" est également un de mes dies chouchou ! Je l'ai découpé ici tout simplement dans du cardstock blanc, il est collé avec de la colle bâton directement à mon fond de page.

J'espère que cela vous inspire et vous donne envie de créer des pages pour vos garçons !

Karine

Matériel :

Papiers : 4heures37
Cardstock blanc : American Crafts
Alphabets : Jenni Bowlin, Sassafras Lass
Papillon: American Crafts
Etiquettes : 4heures37, Jenni Bowlin
Adhésifs 3D
Divers : Washi tape, oeillets, boutons, fleur, encre de chine

3 comments:

  1. Encore une super page, merci Karine !

    ReplyDelete
  2. hermoso Lo!!!! muy linda la combinacion de colores y la forma en que usaron los cortes de la big shot!!!! gracias por las ideas!!!!

    ReplyDelete
  3. Hello!!! Mignonnes ces petites fleurs!!

    ReplyDelete