Thursday 12 December 2013

Nature mini book


Hello!

Here I am back with a mini book on the Nature theme! Once again the Sizzix dies helped me embellish my album.

Supply list:

Papers: Glitz Design
Alphabets: American Crafts
Stickers: Glitz Design, Jenni Bowlin Studio
Mechanism, metallic corners: Ephéméria

Dies:

658778 Sizzix Texture Fades Embossing Folders 2PK-Birch trees & Candy Stripes Set
658730 Sizzix Bigz Die-Gift Tags
658574 Sizzix Texture Fades Embossing Folders 2PK-Airmail & Compass Set
658508 Sizzix Sizzlits Die Set 3 PK-Roses flower set

I used a foliage pattern as a common thread everywhere in my album. I love this die, it is very easy to fit in! It is cut out of white Bristol paper so that it can be shaded with ink or stamped on as you wish.

I also used and abused of the Label stamp from the Tim Holtz set. Here it will be printed in red, blue or black ink. I print all my stamps on white Bristol paper then I cut them out to insert them easily into my mini book.

I also inserted embossed patterns. I stuck to my Nature & Travel theme.
Then I shaded my patterns with Adirondack and Distress inks.








See you next week,

Karine

Bonjour !

De retour avec un mini book tendance nature cette fois ! Les dies Sizzix m'ont une fois de plus aidé à embellir mon album.

Matériel :

Papiers : Glitz Design
Alphabets : American Crafts
Stickers : Glitz Design, Jenni Bowlin Studio
Mécanisme, coins métal : Ephéméria

Dies utilisés :

658778 Sizzix Texture Fades Embossing Folders 2PK-Birch trees & Candy Stripes Set
658730 Sizzix Bigz Die-Gift Tags
658574 Sizzix Texture Fades Embossing Folders 2PK-Airmail & Compass Set
658508 Sizzix Sizzlits Die Set 3 PK-Roses flower set

J'ai utilisé des feuillages tout au long de mon album. J'adore ce die, si facile à caser ! Il est découpé dans du Bristol blanc de manière à pouvoir l'encrer, le tamponner comme bon vous semble. Les feuilles telles un fil conducteur sont utilisées partout sur mon mini.

J'ai utilisé et abusé également du tampon étiquette provenant du set Tim Holtz. Il sera tamponné ici en rouge bleu ou encore en noir. Tous mes tampons sont imprimés sur du Bristol blanc, puis découpés pour être ensuite intégrés à mon album.

J'ai également intégré des motifs embossés, je suis restée dans le motif nature et voyage pour coller à ma thématique.
J'ai ensuite ombré mes motifs avec des encres Adirondack et Distress.

A la semaine prochaine

Karine

No comments:

Post a Comment