Wednesday 17 December 2014

Bright hello


 
 
I love Christmas dearly but right around now creating something non-Christmassy feels wonderful so I've made a bright cheerful card that can be send for any occasion.

 
 
I went with a bright colour palette, a bold patterned paper and a minimum of embellishment for this card. It almost makes me think of spring...
 
 
 
 
My main focus was a diecut hello (made with a die from Thinlits Die Set 7PK - You & Me) that I coloured in an ombre pattern using Inktense colour pencils. I diecut two extra words and glued under the one I'd coloured giving the word some dimension.
 


I used a die from Thinlits Die Set 10PK - Phrase Cards to cut a black cardstock rectangle on which I ground my sentiment and a few embellishments. I tied some baker's twine around the card before adding the black rectangle to the card.
 
  
Supply list:
Sizzix Big Shot Starter Kit (Powder Blue & Teal)
Sizzix Accessory - Magnetic Platform for Wafer-Thin Dies
Inktense pencils (Derwent)
Cardstock
Patterned Paper (Simple Stories)
Enamel Dot (My Mind's Eye)
Baker's twine
 
---o---
 
Jeg holder meget af julen, men lige omkring på dette tidspunkt kan det være skønt at skabe noget, der overhoved ikke har noget med jul at gøre.
 
Til dette kort valgte jeg friske farver, et enkelt mønstret papir og nogle få detaljer, og resultatet er et kort, der nærmest minder mig om forår.
 
Fokus for kortet er et ord udstanset med en die fra Thinlits Die Set 7PK - You & Me. Jeg farvelagde ordet i en farveskala med Inktense farveblyanter, før jeg limede to udstansninger af samme ord under den farvelagte. Det giver ordet dimension.
 
Med en die fra Thinlits Die Set 10PK - Phrase Cards udstansede jeg en sort rektangel, som jeg brugte til at samle mine forskellige detaljer på. Inden jeg monterede det på kortet, bandt jeg lidt baker's twine omkring kortet.
 
Ingredienser:
Sizzix Big Shot Starter Kit (Powder Blue & Teal)
Sizzix Accessory - Magnetic Platform for Wafer-Thin Dies
Inktense farveblyanter (Derwent)
Karton
Mønstret papir
Enamel Dot (My Mind's Eye)
Baker's twine

No comments:

Post a Comment