Thursday 24 January 2013

Enjoy Layout !




Hello!

Let’s work on a freestyle layout today!

I used only one set of dies for this one: 
Framelits Butterflies#4: 658290.

Supply list:

Cardstock: Toga
Papers: I Lowe Scrap
Alphabets: Making Memories
Die cuts: American Crafts
Stickers: American Crafts
Cloth labels: Basic Grey
Washi tape
Stamps: Paper Artsy, 7Gypsies
Inks: Adirondack, Archival
Spray inks: Glimmer Mist Tattered Angels
Others: eyelets, Indian ink, tags

No obvious dies on this one, I simply used a paper scrap in which I’ve been cutting out butterflies for a previous realisation.

So let’s have fun with this newly made stencil and spray inks! I worked my background with matching shades spraying Sunshine Glimmer Mist ink. I built my page around this effect, adding some paper scraps, tags and a few accents.

To make the butterflies stand out, I also used this 100% handmade stencil and worked on some of the shapes with a watermelon Adirondack ink and a cut’n dry foam piece.

Let’s add some stamps and my layout is done!





I really like this layout, especially since I got to use die-cut papers left-overs

Have a nice day,

Karine


Bonjour

Une page assez freestyle pour aujourd'hui ! Avec une seule référence de die utilisée : les dies Framelits Butterflies#4 : 658290

Liste du matériel :

Cardstock : Toga
Papiers : I Lowe Scrap
Alphabets : Making Memories
Die cuts : American Crafts
Autocollants : American Crafts
Etiquettes en tissu : Basic Grey
Washi tape
Tampons : Paper Artsy, 7Gypsies
Encres : Adirondack, Archival
Encres en spray : Glimmer Mist Tattered Angels
Divers : oeillets, encre de chine, tags

Sur cette page pas de dies apparent, je me suis simplement servie d'une chute de papier dans laquelle j'avais découpé des papillons pour une page passée.

Je me suis donc amusée avec ce nouveau pochoir et mes encres en spray ! J'ai travaillé mon fond pratiquement ton sur ton en vaporisant du Glimmer couleur Sunshine. J'ai construis ma page tout autour en rajoutant quelques chutes de papier, des tags, et quelques embellissements.

Afin de bien faire ressortir mes papillons, je me suis servie du même pochoir 100% fait main et j'ai retravaillé quelques formes cette fois-ci avec une encre Adirondack ( watermelon) et un morceau de cut'n dry.

Quelques tampons supplémentaires et ma page est terminée !

Je dois dire qu'elle me plait beaucoup, j'aime particulièrement cette façon de réutiliser les chutes de découpes :)

Bonne journée à vous

Karine

No comments:

Post a Comment