Wednesday 30 July 2014

Hexagon greetings


 
 
 

This week I decided to break the square and make a card with six edges using a few sizes from the Framelits Die Set 10PK - Hexagons.



First step was to make my cardbase and for that I folded a white piece of cardstock and chose the largest die from Framelits Hexagons. I let one edge of the die extend out over the fold of the paper so the die wouldn't cut here. Once I had run my sandwich through the Big Shot Starter Kit (Powder Blue & Teal) I was left with a hexagon that opened on one side and could be used as my cardbase.


Next step was to make the patterned paper for my card and I chose matching papers and a single solid cardstock and die cut them using a smaller hexagon. Once I had die cut a few of each paper, I traced a hexagon on a piece of white cardstock (using one of the dies as template) and started to assemble my pattern using the traced lines as my guide. When I had filled out the entire traced area, I ran the paper and the matching die through the Big Shot and was then left with a patterned hexagon-shaped piece of paper. Now all I had to do was put my card together.



Using the labels that come with the Big Shot Starter Kit I diecut two labels and sandwiched those with a handcut banner giving my sentiment some interest. I also tied a piece of seam binding around the patterned paper prior to attaching on the cardbase.


And then I called the card done. When doing something like the patterned paper using simple shaped dies, I don't think you need much in ways of embellishments and thus I kept mine to a minimum.

Supply list:
Big Shot Starter Kit (Powder Blue & Teal)
Framelits Die Set 10PK - Hexagons
Cardstock
Patterned Paper
Seam Binding
Stamp (Papertrey Ink)
Ink (VersaFine)

---o---

I denne uge ville jeg springe boxen og lave et kort med seks kanter, og jeg tog Framelits Die Set 10PK - Hexagons til hjælp.

Første skridt var at lave min kortbase, og til det formål foldede jeg et stykke hvidt karton og placerede den største die fra Framelits - Hexagons, så den hang lidt ud over folden. På den måde bliver der ikke skåret dér, hvor dien hænger ud over kanten. Da jeg havde kørt sandwichen gennem min Big Shot, havde jeg et sekskantet kort lige klar til at dekorere.

Næste skridt var at lave mit mønstrede papir, og her valgte jeg en mindre sekskant-die, som jeg brugte til at udstanse sekskanter i forskellige mønstrede papirer og i karton. Da jeg havde skåret nogle stykker af hvert papir, brugte jeg en af diene til at tegne en sekskant på et stykke hvidt karton. Det fyldte jeg nu ud med mine små sekskanter, og da jeg havde fyldt hele sekskanten ud, kørte jeg den og dien igennem min Big Shot, hvorefter jeg havde et sekskantet stykke mønstret papir til mit kort.

Jeg brugte de labels, der følger med Big Shot Starter Kit (Powder Blue & Teal) til at udstanse to labels, som jeg lagde sammen med et håndklippet grønt banner imellem. På den måde fik kortets tekst også lidt ekstra opmærksomhed. Endelige bandt jeg et stykke seam binding omkring det mønstrede papir. Når man laver kort, som er så busy, som dette, synes jeg ikke, at man behøver alverden af dekorationer.

Ingredienser:
Big Shot Starter Kit (Powder Blue & Teal)
Framelits Die Set 10PK - Hexagons
Karton
Mønstret papir
Seam Binding
Stempel (Papertrey Ink)
Sværte (VersaFine)

1 comment:

  1. This is beautiful, Cecilie. I absolutely love this card!

    ReplyDelete