Friday, 24 July 2015

Happy Birthday Card in a Box



Happy Friday everyone, It's Anna posting today.
I hope you had a great creative week! Here is the card in a box I’ve done for birthday of my friend. This is such a fun craft and a special way to show someone you care. I love putting together a “happy birthday” in a box. It’s fun to have a garland all nicely tucked into a box waiting to surprise someone!
 
sizzix big shot plus starter kit-Happy Birthday in a Box (1)
 
The dies of Big Shot Plus Starter Kit allowed me to do this box super fast!
 
sizzix big shot plus starter kit-Happy Birthday in a Box (2)
 
When your special someone opens the box, the Garland will look like a pop up card!
 
sizzix big shot plus starter kit-Happy Birthday in a Box (3)
 
sizzix big shot plus starter kit-Happy Birthday in a Box (4)
 
Can I say how much I adore this Starter Kit? The Thinlits die box has the lid attached. For this project, I tried to change.
To make the box's lid: first I cut out half lid from yellow cardstock; then I inverted the die and cut out the other part, so as to realise a unique lid.
 
sizzix big shot plus starter kit-Happy Birthday in a Box-tutorial (1)
 
I cut out the box from floral paper and assemble it. Then I selected the papers and cardstock to use for my garland and I cut out hearts, tag, butterflies...
Fortunately, Sizzix now has the perfect solution for intricate dies: the Sizzix Die Brush & Foam Pad for Wafer-Thin Dies. This accessory easily rolls away excess paper to reveal the perfect cut!
 
sizzix big shot plus starter kit-Happy Birthday in a Box-tutorial (2)
 
To make the garland: I used a sewing machine to stitch the shapes together. Simply start by placing the first piece under the presser foot, put the needle in the down position and start stitching. Continue stitching, allowing the machine to stitch a few stitches between each new shape.
 
sizzix big shot plus starter kit-Happy Birthday in a Box (5)
 
sizzix big shot plus starter kit-Happy Birthday in a Box (6)
 
The fun thing about creating your own is that you can customize them to match your color scheme!
I hope my small project gave you some inspiration today!
Happy crafting!
 
Items used:
Sizzix Big Shot Plus Starter Kit (White & Gray) (660515)
Sizzix Die Brush & Foam Pad for Wafer-Thin Dies (660513)
patterned papers (Basic Grey, We R Memory Keepers, Studio Calico)
cardstocks
sewing machine, thread
brad (Prima)
ticket (Prima)
stamp
ink pad
 
**************************************
Flag_of_Italy
Per le amiche italiane! :)
 
Ciao a tutti, come ogni venerdì Anna è qui per una nuova ispirazione.
Spero abbiate avuto una bella settimana creativa! Ecco un “biglietto di compleanno in scatola” che ho creato per il compleanno di un'amica. Ho scelto colori estivi e fruttati, vista la stagione. Si tratta di un lavoretto che avevo in mente da diverso tempo, perchè è un modo davvero speciale per fare gli auguri: l'effetto sorpresa è assicurato!

Le fustelle comprese nel Big Shot Plus Starter Kit mi hanno permesso di fare tutto ciò più velocemente di quello che avevo immaginato. E quando finalmente la persona apre la scatola, la ghirlanda esce fuori, quasi come un pop up!
Posso dire quanto mi piace questo Starter Kit?! Si riescono a fare tantissime cose e ve ne ho già mostrate diverse. Solo che la fustella Thinlits in formato A4 ha il coperchio attaccato. Per questo progetto, ho provato a fare una piccola modifica, perchè altrimenti la scatola con ghirlanda sarebbe risultata un po' scomoda da aprire.

Vi spiego come: prima ho tagliato metà coperchio dal cartoncino giallo; poi ho invertito la fustella e ritagliato dall'altra parte, in modo da realizzare un coperchio unico (vedi foto dei passaggi). Più semplice a farsi che a dirsi!
Ho quindi tagliato la base della scatola ed ho assemblato i due pezzi. Poi ho selezionato le carte da utilizzare per la mia ghirlanda ed ho fustellato diversi cuori, tag, farfalle ...
A proposito di farfalle, avete visto la novità? Sizzix ora ha la soluzione perfetta per le fustelle “traforate”: si tratta dell'accessorio Sizzix Die Brush & Foam Pad for Wafer-Thin Dies, che fa rotolare via la carta in eccesso e rivelare il taglio perfetto. Non ci credevo, ma è molto utile!

Ed ora vi spiego come ho creato la ghirlanda: con la macchina da cucire, bisogna cucire insieme le forme di carta ritagliate e sovrapposte. Basta semplicemente iniziare posizionando il primo pezzo sotto il piedino, mettere l'ago in posizione abbassata e iniziare a cucire. Continuare a cucire, inserendo nuove forme, facendo in modo di cucire alcuni punti tra una forma e l'altra, per lasciare un po' di spazio.

Questo progetto è molto versatile ed è possibile personalizzare la combinazione di colori a piacimento.
Spero vi sia piaciuto. Ora tocca a voi... Happy crafting!
 
Materiali:
carte scrap (Basic Grey, We R Memory Keepers, Studio Calico)
cartoncini
macchina da cucire, filo
brad (Prima)
ticket (Prima)
timbro
inchiostro

No comments:

Post a comment