Thursday 21 March 2013

Mini book O Masculin



Mini Album " O Masculin"

Here is a mini album I realized specially for one of my classes at Version Scrap Paris next month.
A 100% handmade mini album with a creative, textured and asymmetric structure to insert your nicest portraits in!

Supply list:

Papers: Color Conspiracy
Alphabets: 7Gyspsies
Die-cuts: Color Conspiracy
Wood embellishments: Studio Calico
Stamps: Craft Origine, 7Gypsies, Stampin'up
Inks: Versafine, Distress, Adirondack
Spray inks: Glimmer Mist Tattered Angels
Others: Tags, thread

Used dies:
658608 Sizzix Framelits Die Set 4PK - Frames, Instant
657814  Sizzix Textured Impressions Embossing Folders 2PK - Free Spirit Florals Set

I used my Big Shot and my Polaroid dies to put the emphasis on some of my pictures. I had fun using the 2 largest Pola dies on many occasions!
For a fancy effect, I glued my frames in an oblique manner and I chose to use frames smaller than my pictures! It allows seeing the picture in full, focusing on the face.

Do not hesitate to trace the inner outlines of your frame with a thin-tipped black pen, for more originality.

I also inserted one of this dies on my cover page. It is cut out of a yellow patterned paper and shaded with Vintage Photo Distress ink. A text stamp is printed where the picture should have been.

On the last double page, I had fun embossing a white paper with one of my favourite embossing folders: the hexagon-shaped one! I used blue & yellow Adirondack inks to make the patterns stand out. I added some ink splashes, a few nice patterns and here we are!



 

I hope you liked what I showed you today!

See you soon,
Have a nice day,

Karine

Mini Album " O Masculin"

Voici un mini album réalisé pour un de mes prochain ateliers à Version Scrap Paris le mois prochain.
Une structure créative, texturée et asymétrique 100% fait-main pour accueillir vos plus beaux portraits !

Matériel utilisé :

Papiers : Color Conspiracy
Alphabets :7Gyspsies
Die-cuts : Color Conspiracy
Embellissements en bois : Studio Calico
Tampons : Craft Origine, 7Gypsies, Stampin'up
Encres : Versafine, Distress, Adirondack
Encres en spray : Glimmer Mist Tattered Angels
Divers : Tags, ficelle

Dies utilisés :
658608 Sizzix Framelits Die Set 4PK - Frames, Instant
657814  Sizzix Textured Impressions Embossing Folders 2PK - Free Spirit Florals Set


J'ai utilisé ici ma Big Shot et mes dies polaroids pour mettre en valeur certaines photos. Je me suis amusée avec les deux plus grandes découpes pola à plusieurs reprises !
J'aime jouer la fantaisie en inclinant mes cadres et en choisissant des cadres plus petits que mes photos ! Cela permet de voir la photo en entier tout en zoomant sur le visage.

Pensez également à repasser au stylo fin noir les contours intérieurs de votre cadre pour un rendu plus original.

J'ai également repris un de ces dies sur la page de couverture. Le cadre est ici découpé dans un imprimé jaune et ombré à l'encre Distress Vintage Photo, un texte imprimé au tampon vient remplacer la photo.

Sur la dernière double page, je me suis amusée avec un papier blanc que j'ai embossé avec une de mes plaques préférée : le motif hexagonal ! J'ai utilisé des Adirondack blet et jaune pour bien faire ressortir les motifs, quelques tâches d'encres, des jolis motifs et le tour est joué !

J'espère que ces quelques visuels vous auront plu !

A très vite et bonne journée

Karine

No comments:

Post a Comment