Wednesday 3 September 2014

Jump! Jump!


 
 
 
I'm trying to get some scrapbooking done since I scrapbook no less than four little ones (none of them mine). This week it is Alma that is the subject for the layout and I've used a variety of fun Sizzix products to put together this page.
 
 

The layout is simple (that is the way I roll) which leaves room for me to use a lot of patterns while still keeping things fairly clean.
 
 

I wanted to add something above the pictures but I didn't want it to take up too much room neither visually nor in terms of bulk. Therefore I decided to cut out the sentiment from the frame from Thinlits Die Set 6PK - I Heart This and use as a stencil attatching it to the layout using multiple post-it notes making sure I wouldn't accidentally smudge ink on the surrounding layout.
 
 

Once I was sure the stencilling was done I could safely remove the post-it notes revealing a subtle detail that doesn't take up too much room but still adds something to the mix.
 


For the title I used the very versatile Bigz XL Alphabet Die - Block Talk Lowercase to cut out a title that popped into my head while looking at the pictures. Guess it reveals that I was a teen-ager in the 90's...
 


To make room for the date I die cut a tab from the Thinlits Die Set 8PK - Basics and stamped the date which happened to also be Alma's 3rd birthday hence the "happy birthday". To add a little decoration to the tab I also die cut the star from the Thinlits Die Set 8PK - Basics.
 
Supply list:
Sizzix Big Shot Starter Kit (Powder Blue & Teal)
Sizzix Accessory - Magnetic Platform for Wafer-Thin Dies
Thinlits Die Set 8PK - Basics
Cardstock
Paper: Scenic Route, Jillibean Soup, Cosmo Cricket, Little Yellow Bicycle
Stapler
Date and text stamp
Ranger Distress Ink
Mini blending tool
Sewing maching and thread
 
---o---
 
Jeg forsøger at få lavet nogle scrapsider, da jeg har intet mindre end fire små (ingen af dem mine), som jeg scrapper sider til. I denne uge er det Alma, der er centrum for en side, hvor jeg har mixet forskellige fede Sizzix-produkter.
 
Siden er - som stort set alle mine projekter - ret enkelt, hvilket giver mig mulighed for at mixe flere forskellige farver og mønstre.
 
Jeg ville have noget dekoration over billederne, som ikke fyldte for meget, hverken visuelt eller i højden. Derfor besluttede jeg mig for at bruge teksten fra rammen fra Thinlits Die Set 6PK - I Heart This som stencil. Jeg monterede den på layoutet med et antal post-it notes for at sikre, at der ikke kom smuds på det omgivende layout.
 
Da jeg var sikker på, at det stencillerede motiv var færdigt, fjernede jeg post-it siderne, og nu havde jeg en fin dekoration, som bidrog til sidens hele uden at fylde for meget.
 
Til titlen brugte jeg det meget alsidige Bigz XL Alphabet Die - Block Talk Lowercase til at udstanse den titel, der poppede op i mit hoved, mens jeg arbejdede med billederne. Tror vist, at den afslører, at jeg var teen-ager i 90'erne...
 
Datoen fik plads på en tab fra Thinlits Die Set 8PK - Basics, og for at dekorere den lidt udstansede jeg en stjerne fra samme die-sæt og monterede henover tabben. Daoten er stemplet sammen med et lille "happy birthday", fordi billederne faktisk stammer fra Almas tredje fødselsdag.
 
Ingredienser
Sizzix Big Shot Starter Kit (Powder Blue & Teal)
Sizzix Accessory - Magnetic Platform for Wafer-Thin Dies
Thinlits Die Set 8PK - Basics
Karton
Papir: Scenic Route, Jillibean Soup, Cosmo Cricket, Little Yellow Bicycle
Hæftemaskine
Dato- og tekststempel
Ranger Distress Ink
Mini blending tool
Symaskine og tråd

No comments:

Post a Comment