Tuesday 16 June 2015

Mini Getaway





Hello Everyody!


For our Tuesday meeting, I suggest a distorted mini album made up of tags of various sizes and bound by a simple ring.




I used dies from the Big Shot Plus starter kit with red and pink linen binding. The effect of the linen fabric brings relief and density to this mini album.




I played with colours and gold of the Orchid collection. To give volume, I stuck my cuts with foam and I added coloured buttons.




I created a small banner in linen binding, using the Craft Asylum die "Speech Bubbles": you just have to stick the cut triangles next to each other and to overlap them slightly.




To create depth in this layout, I used the ruffled round dies of the big Shot Plus starter kit in linen binding but I used the small leaves of the kit in paper.






To bring dynamism, do not hesitate to play with the size of your photos!


Items used:

660020Sizzix Big Shot Plus Machine
660804: Sizzix Thinlits Die Set (4PK) Speech Bubbles
papers, Buttons and bindings: Swirlcards


Have a good day and see you soon 


*************

Mini Escapade

Pour notre rendez-vous du mardi, je vous propose un mini album déstructuré composé de tags de différentes tailles et relié par un simple anneau.

J'ai utilisé les dies du starter kit Big Shot Plus avec de la toile de reliure rouge et rose, pour donner du relief et de la matière à ce mini album, grâce à l'effet tissu de la toile.

J'ai joué avec les couleur et le doré de la collection Orchidée.
Pour donner du volume j'ai collé mes découpes avec de la mousse et j'ai ajouté des boutons de couleur.

J'ai créé une petite banderole en toile de reliure, en utilisant le die "Speech Bubbles" Craft Asylum: il suffit de coller les triangles découpés les uns à côté des autres en les faisant se chevaucher légèrement.

Pour donner du relief à cette mise en page, j'ai utilisé les dies ronds festonnés du starter kit Big Shot Plus dans de la toile de reliure et j'ai par contre utilisé les dies petites feuilles du kit dans du papier.

Pour donner du dynamisme, n'hésitez pas à jouer avec la taille de vos photos!

Bonne journée et à très vite


No comments:

Post a Comment