Thursday 9 August 2012

Layout "Happy Day" by Karine


Hello everyone! Let me show you a new green & violet layout! These colours are not my usual ones but I like to change my habits from time to time.

A simple layout that is naturally based on the Sizzix dies!

Here are the dies I used:

-657723 Labels and Buttons
-657721 Borders and Hydrangeas
-657524 Words and tags set
-657709 Oval border

I started by gluing a paper strip on the entire length of my layout. I added two strips of violet/old rose washi tape.

Then using a die, I cut a border out of a green paper that will be a reminder of the colour in my background.
Then I inserted another little border cut out of a printed beige paper.

I added a bit of washi tape again, another zig zag strip using the same set of dies (Borders and Hydrangeas).

I added stickers, a nice “text“ stamp and little flowers coming from the same set of dies that I decorated with glitter brads. To add volume, feel free to fold the petals.

As a final touch, I inserted my title "Happy Day“. The "Happy“ word, from the “words and tags” set, is cut out of white paper and inked in violet (Adirondack Purple Twilight) so that it matches with my lay-out.
It is then glued on a tag coming from the "Labels and Buttons" set. As the tag was a tad too large, I cut it a bit.




Our layout is now complete. It was so easy and nice to create it!

Have a fantastic day!

Karine

Supply list:

Papers: Kési'Art, American Crafts, Jillibean Soup
Alphabets: Studio Calico
Stickers: Kési'Art
Brads: American Crafts
Ink: Versafine Spanish Moss
Ink Adirondack Purple Twilight
Stamp: Craft Origine
Washi Tape
Others: eyelets, tags


Page "Happy Day" par Karine

Bonjour, une nouvelle page estivale pour aujourd'hui toute verte et violette ! Ce n'est pas mon combo de couleurs habituel mais cela fait du bien de changer !

Une page toute simple axée principalement sur les embellissements 100% Sizzix bien entendu !

J'ai utilisé ici les dies suivants :

-657723 Labels and Buttons
-657721 Borders and Hydrangeas
-657524 Set de mots et étiquettes
-657709 Bordure ovale

J'ai tout d'abord commencé ma page en collant une bande de papier imprimé sur toute la largeur. J'ai ajouté deux bandes de washi tape dans les violets-vieux rose.

Puis j'ai utilisé le die bordure, que j'ai découpé en vert pour rappeler mon imprimé de fond.
J'ai ensuite glisser dessus-dessous une autre petite bordure, découpé en beige et impression textes.

Une nouvelle touche de washi tape et une seconde bandelette zig zag provenant toujours du même die (Borders and Hydrangeas).

J'ai ensuite complété ma page avec des autocollants étiquettes, un joli tampon texte et des petites fleurs. Celles-ci proviennent toujours de la même découpe, elles sont complétées avec des attaches parisiennes pailletées. N'hésitez pas à courber un peu les pétales pour leur donner un peu plus de volume.

Pour terminer le titre "Happy Day", le mot "Happy" provient du set de mots et étiquettes, il est découpé dans du papier blanc puis ombré en violet pour l'assortir à ma page avec de l'encre Adirondack Purple Twilight.
Celui-ci est monté sur une étiquette provenant du die "Labels and Buttons", l'étiquette étant trop grande pour ma page je l'ai simplement découpé aux 3/4.

Et voici ma page terminée, très simple et très agréable à réaliser :)

Je vous souhaite une excellente journée,

Karine

Matériel :

Papiers : Kési'Art, American Crafts, Jillibean Soup
Alphabets : Studio Calico
Autocollants : Kési'Art
Attaches Parisiennes : American Crafts
Encre : Versafine Spanish Moss
Encre Adirondack Purple Twilight
Tampon : Craft Origine
Washi Tape
Divers : oeillets, tags

No comments:

Post a Comment