Thursday 23 August 2012

Say Cheese !





Hello!

I hope you’ll be there for our Thursday rendezvous though it’s the holidays! I hope you’re enjoying the sun and that you’re taking the opportunity to shoot great pics of these good moments!

In this lay-out I used a pic shot this summer while at the swimming pool. I felt like using soft & acidulous colours to enhance the boys’ portrait the title “say cheese“ is referring to their mischievous smiles

I used two Sizzix dies:

- 655268 Big Shot
- 657007 Base Tray
-657840 Vintage Alarm & Camera Set
-657720 Sweet Treats for You Set

The background patterned paper was initially beige but I reworked it with acidulous ink sprays colours.

I added strips of washi tape and stamped patterns to brighten up the background.

I glued the picture on top of the accents.

Time for the handmade accents (thanks to my Big Shot!). Small flowers are cut out from a pink paper. I added strass brads in their centers.

I cut out the camera out of a pastel printed paper. I outlined its edges with a black pen to make it stand out. It is glued with 3D foam adhesive.

I regrouped all the accents to create a kind of nice summer cocktail.

With my paper trimmer, I resized this background and glued it on a pink paper background.





I hope you liked this layout!
Have an excellent day!

Karine

Supply list:
Papers: Jenni Bowlin, American Crafts, Sassafras Lass
Alphabets: Jenni Bowlin, Prima
Stickers: Kési'Art
Brads: American Crafts
Die Cuts: American Crafts
Stamps: Kési'Art for the Summer Camp, Florilèges Design, 7Gypsies
Ink: Black Versafine
Adirondack: Citrus
Spray inks: Tattered Angels
Washi Tape

Bonjour,

J'espère vous retrouver en ce rendez-vous du jeudi malgré les vacances ! J'espère que vous profitez pleinement du soleil et surtout que vous immortalisez ces bons moments !

Voici une page avec une photo prise cet été au bord de la piscine. J'avais envie de couleurs douces et acidulées pour mettre en valeur ce portrait des garçons :) Le titre "Say Cheese" est une évidence au vu de ces sourires coquins :)

J'ai utilisé pour cette page deux dies Sizzix :

-655268 Big Shot
-657007 Base Tray
-657840 Vintage Alarm & Camera Set
-657720 Sweet Treats for You Set

Le fond de page initialement beige à motifs est retravaillé avec des encres en spray aux couleurs acidulées.

J'ai rajouté quelques bandes de washi tape pour agrémenter mon fond ainsi que quelques tampons.

La photo est collée juste au dessus.

Place maintenant aux embellissements faits main avec ma Big Shot ! J'ai découpé des petites fleurs dans du papier rose, le centre est complété avec des attaches parisiennes strass.

L'appareil photo est découpé dans un imprimé pastel, afin de bien le faire ressortir j'ai dessiné les contours avec un stylo noir fin. Il est également monté en 3D avec des mousses.

Toutes les décorations sont groupées ensemble pour un joli cocktail estival.

Le fond de page est ensuite redécoupé aux massicot et collé sur un nouveau fond de page rose.

J'espère que ma page vous aura plu !

Je vous souhaite une excellente journée !

Karine

Matériel :

Papiers : Jenni Bowlin, American Crafts, Sassafras Lass
Alphabets : Jenni Bowlin, Prima
Autocollants : Kési'Art
Brads : American Crafts
Die Cuts : American Crafts
Tampons : Kési'Art pour Summer Camp, Florilèges Design, 7Gypsies
Encre : Versafine noire
Adirondack : Citrus
Encres en spray : Tattered Angels
Washi Tape



No comments:

Post a Comment