Thursday 31 July 2014

Holiday Layout by Karine



Hi!

Here is my new page “Enjoy” made with a picture from our holidays.

Supply list:

Kit Jenni Bowlin Mercantile
Paper: My Mind's Eye, Pebbles
Cardstock: American Crafts
Alphabets: American Crafts
Stickers: Chic Tags
Embellishments: Jenni Bowlin Studio, My Mind's Eye
Masking Tape
Spray ink : Poussière de fée Scrap Plaisir

Dies:

658300 : Sizzix Big Shot Starter Kit
659436 : Sizzix Bigz Die-Garden Greens

This is a simple page built on a wood-patterned paper. All the elements are gathered around my black & white picture.

I played with paper scraps, tickets and small golden accents.

I used my Big Shot to cut a nice foliage pattern out of white cardstock. Then I sprayed my die cut with gold ink as to match my embellishments. To obtain various shades, I mixed my ink with a bit of water. While my die cut dries in the open, I splashed my page with black drops to create contrast and add extra decoration to my background.

Then I added some 3D decoration, for instance small flowers glued with 3D adhesive foam.





Have a nice day,

See you next Thursday,


Karine

Bonjour !

Une nouvelle page aujourd'hui “Enjoy” avec une photo souvenir de vacances.

Matériel :

Kit Jenni Bowlin Mercantile
Papier : My Mind's Eye, Pebbles
Cardstock : American Crafts
Alphabets : American Crafts
Stickers : Chic Tags
Embellissements : Jenni Bowlin Studio, My Mind's Eye
Masking Tape
Encre en spray : Poussière de fée Scrap Plaisir

Dies :

658300 : Sizzix Big Shot Starter Kit
659436 : Sizzix Bigz Die-Garden Greens

Une page toute simple construite sur un imprimé à motif bois. Tous les éléments sont concentrés autour de ma photo en noir et blanc.

Je me suis amusée avec des chutes d'imprimés, des tickets et des petites décorations dorées.

J'ai utilisé ma Big Shot pour découper un joli feuillage dans du cardstock blanc. J'ai ensuite vaporisé ma découpe d'encre en spray dorée pour être en accord parfait avec mes embellissements. Pour créer des nuances, j'ai mélangé mon encre avec un peu d'eau. Pendant que ma découpe sèche à l'air libre j'ai éclaboussé ma page de quelques gouttes noires pour créer du contraste et habiller mon fond.

Complétez simplement avec quelques décorations en volume, telles des petites fleurs montées à l'aide de mousse 3D.

Très bonne journée à vous,

A jeudi

Karine

No comments:

Post a Comment