Thursday 10 January 2013

Butterfly layout




Hello everybody!

Today I’ll show you a layout starring my photographer friend Valerie. I wanted to honor her since she’s the one to give me such wonderful pictures to scrapbook

Here is the list of dies and other supplies I used for the layout "Make Memories"

658290 Butterflies#4
658607 Sizzix Thinlits Die Set 13PK - Flowers, Intricate
658608 Sizzix Framelits Die Set 4PK - Frames, Instant

Papers: 4heures37, I Lowe Scrap
Stickers: Deluxe Designs
Wood accents: Studio Calico
Cloth label: Basic Grey
Pearl: My Mind's Eye
Stamps: Craft Origine, Florilèges Design, 7Gypsies
Inks: Versafine, Archival
Washi Tape

I used three different sorts of dies here, starting with the Pola dies, obviously as a reference to my photographer friend! I used the four sizes of this shape, from the smallest to the largest. The largest will be the frame of my picture, the other three are accents glued in a higgledy-piggledy way! I must say that I really like this die and I’m not finished using it in my creations!

The second die is a small pink flower glued with 3D adhesive and it is used as an accent. Its core is completed with a pearl.

I had fun with the butterflies Framelits dies to bring volume and softness to my layout. So I simulated a butterflies flyoff, I really love using this effect on my layouts! To keep the volume, I stapled the butterflies at their center and turned their wings up.




See you soon for a new layout!

Thanks for being faithful to my posts!

Karine

Bonjour à tous et à toutes,

Une nouvelle page aujourd'hui sur mon amie Valérie, photographe, un petit hommage à celle qui me permet d'avoir de si jolies photos à scrapper :)

Voici la liste des dies utilisés ainsi que la liste du matériel de ma page "Make Memories"

658290 Butterflies#4
658607 Sizzix Thinlits Die Set 13PK - Flowers, Intricate
658608 Sizzix Framelits Die Set 4PK - Frames, Instant


Papiers : 4heures37, I Lowe Scrap
Stickers : Deluxe Designs
Embellissement bois : Studio Calico
Etiquette Tissu : Basic Grey
Perle : My Mind's Eye
Tampons : Craft Origine, Florilèges Design, 7Gypsies
Encres : Versafine, Archival
Washi Tape

J'ai utilisé ici trois sortes de Dies Sizzix, pour commencer les superbes dies Pola, un clin d'oeil à mon amie photgraphe évidemment ! J'ai utilisé les 4 tailes de pola, du plus petit au plus grand, le plus important sert de cadre à ma photo, les trois autres sont là pour décorer simplement ma page et sont collés façon pêle-mêle ! Je l'avoue ce die est un coup de coeur et vous n'avez pas fini de le voir dans mes créations !

Le second dies est une petite fleur rose montée en 3D et qui sert de décoration. Le coeur est complété avec une perle.

Je me suis également amusée avec les framelits papillons afin d'apporter un peu de volume et de douceur à ma page, j'ai simulé un envol comme j'aime bien le faire sur mes pages ! Pour que mes papillons restent en volume, je les ai agrafé au centre et j'ai relevé les ailes.

Je vous dis à très vite pour une nouvelle page !

Merci de votre fidélité !

Karine

No comments:

Post a Comment