Wednesday 26 November 2014

Christmas Trees for the Christmas Tree




The third week of the Christmas Challenge 2014 will be filled with ideas for ornaments you can create using Sizzix products. I've made a trio of white glittery trees that can go on the Christmas tree or (as will be the case in our home) can be hung in a window or somewhere else in your home.


I used the Triplits Die Set 14PK - Christmas Trees to create all three trees. This set lets you mix and match various dies to create your own unique trees. For all my tree I diecut the tree base in both cardstock and glitter wrapping paper and then I diecut the details in cardstock as well.


Once I had done the fronts of my three trees (adding a little red heart diecut using a die from
Thinlits Die Set 10PK - Phrase Cards) I felt that the backs of the trees needed a little TLC. I was happy to see that the details for the larger trees would work on the back as well as on the front. For the smaller trees I diecut glitter paper circles using the smaller dies that comes with the set and added them were there are holes on the front of the tree.



Now all that is left is to hang the ornaments and enjoy them throughout December - and I like knowing that no matter which way the ornaments turn they look nice.

Supply list:
Sizzix Big Shot Starter Kit (Powder Blue & Teal)
Sizzix Accessory - Magnetic Platform for Wafer-Thin Dies
Cardstock
Glitter wrapping paper
Silver thread (DMC)
Glossy Accent (Ranger)

---o---

Denne tredje uge af Christmas Challenge 2014 er fuld af ophæng til træet eller andre steder i dit hjem, og jeg bidrager med en trio af juletræer.

Jeg brugte Triplits Die Set 14PK - Christmas Trees til at lave alle tre træer. Diesættet lader dig mixe og matche forskellige dies, og derved kan du skabe dine helt egne unikke træer. Jeg udskar træernes base i både karton og glimmer-gavepapir, og så udstansede jeg detaljerne i samme karton som basen.

Da jeg havde lavede fronterne til alle tre træer (med et lille rødt hjerte fra Thinlits Die Set 10PK - Phrase Cards som ekstra dekoration), syntes jeg, at træernes bagsider manglede lidt omsorg. Heldigvis passede detaljerne til det store træ både på for- og bagside, så det var nemt at pynte det store træs bagside. Til de små træer brugte jeg de to cirkeldies, der er med i Triplits Die Set 14PK - Christmas Trees til at udstanse cirkerl, som jeg monterede på bagsiden af de små træer, hvor der er huller på forsiden.

Nu er det eneste, der er tilbage at gøre at hænge træerne op og nyde dem gennem december - og jeg er godt tilfreds med, at det er lige meget, hvordan træerne drejer sig, så er de fint afsluttede og pyntede.
Ingredienser:
Sizzix Big Shot Starter Kit (Powder Blue & Teal)
Sizzix Accessory - Magnetic Platform for Wafer-Thin Dies
Karton
Glimmer-gavepapir
Sølvtråd (DMC)
Glossy Accent (Ranger)

No comments:

Post a Comment