Wednesday 19 November 2014

Red and white gift wrapping


 
 
 

This week's Christmas Challenge 2014 deals with gift wrapping and tags. I don't think I've ever had Christmas presents all wrapped up so early in the season but it feels great to get started on the wrapping.


Using Triplits Die Set 15PK - Tags in combination with Framelits Die Set 6PK - Leaves, Holly & Berry, some white glittery wrapping paper and a red and white gingham ribbon I wrapped three presents for my sister-in-law. Essentially all three gifts are decorated the same way but with slight differences; especially when it comes to the design of the tags.

 
 
This tag was cut a little shorter by partially diecutting it with the scallopped rectangle from Triplits Die Set 15PK - Tags. 


I kept this tag very simple but layering two tags from Triplits Die Set 15PK - Tags and then stamping the text.


The larger of the gifts was decorated with a larger set of holly leaves and I also wanted the holly berries to be a little larger than on the other two packages. This led me to use one of the circles from the Thinlits Die Set 9PK - Winter Borders & Rosette set to create the berries. For the tag I layered two tags on top of one another and diecut a heart using a die from Thinlits Die Set 6PK - I Heart This in the top tag.

I hope you feel inspired to start wrapping this year's Christmas presents yourself - I can only recommend getting a jump start on this job :o)


Supply list:
Sizzix Big Shot Starter Kit (Powder Blue & Teal)
Sizzix Accessory - Magnetic Platform for Wafer-Thin Dies
Triplits Die Set 15PK - Tags
Framelits Die Set 6PK - Leaves, Holly & Berry
Thinlits Die Set 9PK - Winter Borders & Rosette
Stamps (Lawn Fawn & Papertrey Ink)
Ink: VersaMark, Simon Says Stamp
Cardstock
Patterned Paper (Prima Marketing)
White gelpen
Ribbon
Wrapping paper
 
---o---
 
I denne uge drejer Christmas Challenge 2014 sig om gaveindpakning, og jeg tror ikke, at jeg tidligere har været i gang med gaveindpakningen så tidligt, men det føles godt.
 
Jeg har kombineret Triplits Die Set 15PK - Tags med Framelits Die Set 6PK - Leaves, Holly & Berry samt glimmergavepapir og rødternet bånd ved indpakningen af tre gaver til min svigerinde. Overordnet set er pakkerne ens, men der er små forskelle især hvad angår gavemærkaterne.
 
Den første tag har jeg skåret lidt kortere ved delvist at udstanse bunden af de to forskellige tags med en anden die fra Triplits Die Set 15PK - Tags.
 
Den anden tag er holdt helt enkel ved blot at lave en sandwich af to tags i forskellige farver og derefter stemple teksten direkte på taggen.
 
På den store pakke har jeg brugt et sæt større kristtjørnsblade, og jeg ville sikre mig, at bærrene også var lidt større, så derfor brugte jeg en af cirklerne fra Thinlits Die Set 9PK - Winter Borders & Rosette til at udstanse kristtjørnens bær. Taggen består af to forskellige tags lagt ovenpå hinanden. I den øverste har jeg udstanset det lille hjerte fra Thinlits Die Set 6PK - I Heart This, hvilket betyder, at der kommer en lille fin detalje frem.
 
Jeg håber, at du er blevet inspireret til selv at komme i gang med gaveindpakningen - jeg kan kun anbefale det, for det skal jo gøres ;o)
 
Ingredienser: 
Sizzix Big Shot Starter Kit (Powder Blue & Teal)
Sizzix Accessory - Magnetic Platform for Wafer-Thin Dies
Triplits Die Set 15PK - Tags
Framelits Die Set 6PK - Leaves, Holly & Berry
Thinlits Die Set 9PK - Winter Borders & Rosette
Stempler (Lawn Fawn & Papertrey Ink)
Sværte: VersaMark, Simon Says Stamp
Karton
Mønstret papir (Prima Marketing)
Hvid gelpen
Bånd
Gavepapir 

 
 

No comments:

Post a Comment