Wednesday 12 November 2014

Set of Christmas Phrase cards


 
 

This week we have the pleasure of showing you multiple ways to use the Free Festive Paper Download to create your own Christmas cards. I often find myself drawn towards wintery colours for my Christmas crafting so these new papers are just up my alley.



I decided to create a set of three cards that are to a large degree alike but different enough for it to still be fun to create all three of them in one sitting.
 
 
I build the focus for the cards up by diecutting pieces from Thinlits Die Set 9PK - Christmas Phrase Cards. Since I used the blue striped paper for the bottom part of my focus piece, I decided to line the diecut with the words with some vellum to tone the patterned paper down a bit.
 
 
On each card I highlighted one of the words by diecutting it in a patterned paper using one of the word dies that are included in Thinlits Die Set 9PK - Christmas Phrase Cards. To give the word some added height I diecut it twice and glued the two diecuts together before I adhered them to the card.
 
 
Using a small die from Triplits Die Set 15PK - Tags I diecut silver foil ornaments to dress each card with. Because the words have different lenghts, I needed to move the ornaments around to fit them in on each card. So this also makes each card stand out from the other two.
 
 
By creating a set of cards like this, you can easily get a lot of your Christmas cards done in time to send them out to friends and family.

 
Supply list:
Sizzix Big Shot Starter Kit (Powder Blue & Teal)
Sizzix Accessory - Magnetic Platform for Wafer-Thin Dies
Free Festive Paper Download
Thinlits Die Set 9PK - Christmas Phrase Cards
Triplits Die Set 15PK - Tags
Silver foil cardstock
Kraft cardstock (Bazzill)
Vellum (Panduro Hobby) 
Baker's twine (Lawn Fawn)
 
---o---
 
I denne uge har vi fornøjelse af at vise dig forskellige måder, du kan bruge Free Festive Paper Download til at lave dine julekort. Jeg er ofte tiltrukket af vinterfarver, når jeg skal lave mine julekort, så disse papirer er helt perfekte til mine kort.
 
I besluttede mig for at lave et sæt af tre kort, som designmæssigt er ens, men som har lidt forskelle, der gør, at det stadig var sjovt at lave de her tre kort på én gang.
 
Jeg byggede mit primære fokus op med udstansninger fra Thinlits Die Set 9PK - Christmas Phrase Cards. Da jeg brugte det blå stribede papir som det nederste led, besluttede jeg mig for at sætte vellum bagpå ord-udstansningen. Dette toner det mønstrede papir lidt ned, og lader de andre dele af mit motiv stå tydligere frem.
 
På hvert af de tre kort fremhævede jeg ét af ordene ved at udstanse det i et andet mønstret papir. For at give ordene yderligere dimension, udstansede jeg to eksemplarer af hvert ord, limede dem ovenpå hinanden og limede dem derefter på kortet.
 
Med en lille die fra Triplits Die Set 15PK - Tags udstansede jeg små juleophæng i sølvfoliekarton. Dette ophæng sidder forskellige steder på hvert kort, fordi de fremhævede ord har forskellige længder og placeringer. Men det betyder jo bare, at hvert kort får sit eget udseende.
 
Ved at lave kort i sæt som dette, gør det nemt og hurtigt at få lavet julekortene klar til at sende ud til familie og venner.
 
Ingredienser:
Sizzix Big Shot Starter Kit (Powder Blue & Teal)
Sizzix Accessory - Magnetic Platform for Wafer-Thin Dies
Baker's twine (Lawn Fawn)

No comments:

Post a Comment