Thursday 22 January 2015

Hello Boy ! by Karine


Hello,

Today I will show you a new page “Hello Boy” which is very colourful and dynamic and built around 4 small portrait pictures.

Supply list:

Papers: 4heures37
Stickers: Me & My Big Ideas, Hema
Felt-tip pens: Pen68 Stabilo
Resin flowers: Miss Clic, Ephéméria
Masking Tape
Others: sewing

Dies:

658300 : Sizzix Big Shot Starter Kit
659963 : Sizzix Bigz Alphabet Set 4 Dies-fresh-blossoms-alphabet
659958 : Sizzix Bigz Die-Banners & Hearts

I started by gluing 4 small pictures on a beige background. I chose a mix of black&white and colour pictures.

I printed several floral-patterned stamps on my paper and I colorized them afterwards.
I cut some leaves out of 4h37 pattern paper and added some stickers to complete my background.
Two pink hearts are cut with my Big Shot. I underlined their inside edges with a thin-tipped black pen. Then they are glued with 3D adhesive foam for more volume.

The title “Hello Boy” is made of stickers and letters made with my favourite alphabet Fresh Blossoms. The three letters XXL are cut out of 4h37 paper scraps.

Then simply add some splashes realized with white ink spray and insert some pretty resin flowers as a finishing touch.








See you next Thursday for a new creation!

Karine

Bonjour,

Aujourd'hui une nouvelle page colorée et toute simple avec ma citation préférée du moment.

Matériel :

Cardstock : American Crafts
Papiers : 4heures37, Crate Paper, American Crafts
Autocollants : Crate Paper, Hema
Tampon : Studio Calico
Encre : Versafine noire
Encre en spray : Mister Huey's
Crayons : Woody Stabilo
Fleurs résine : Miss Clic, Ephéméria
Masking Tape
Divers : mousse 3D

Dies utilisés :

658300 : Sizzix Big Shot Starter Kit
659963 : Sizzix Bigz Alphabet Set 4 Dies-fresh-blossoms-alphabet
659958 : Sizzix Bigz Die-Banners & Hearts

J'ai commencé par coller mes 4 petites photos sur un fond de page beige, j'ai opté pour un mix de photos en noir et blanc et couleur.

Mon papier est ensuite tamponné de plusieurs motifs florals que j'ai ensuite colorisé.
Des feuilles découpées dans un imprimé 4heures37, des autocollants viennent compléter mon fond.
Deux coeurs roses sont découpés à la Big Shot, l'intérieur est souligné avec un stylo noir fin. Les motifs sont ensuite montés en 3D pour plus de relief.

Le titre “Hello Boy” est composé d'une première partie en autocollant, pour la seconde j'ai utilisé mon alphabet fétiche le Fresh Blossoms. Les trois lettres XXL sont découpées dans des chutes de papier 4heures37.

Complétez simplement avec quelques éclaboussures réalisées à l'encre en spray blanche et de jolies fleurs en résine.

A jeudi pour une nouvelle page !

Karine

1 comment: