Thursday 8 January 2015

Project Life cards


 
 
For a few years I've jumped on (and eventually fallen off) the Project Life wagon and yet I am giving the concept another go this year. Hopefully I've simplified my approach enough to make an entire album worth of pocket pages.
 
I wanted to create some personal and unique cards for my album and to that end Sizzix products are just the thing you need. My album will be held in black, white, grey, kraft and gold colours so those are the colours I used for my various journaling and filler cards.
 
 
This first card is meant to be used for journaling. I diecut two rectangles using dies from Sizzix Thinlits Die Set 10PK - Phrase Cards and Thinlits Die Set 6PK - Butterfly Cards and layered them on top of each other before stitching along the top. At the bottom I stamped and arrow using Framelits Die Set 12PK w/Stamps - Here & There.
 


This set is made using dies from Sizzix Thinlits Die Set 10PK - Phrase Cards and I simply diecut the frames and then added some patterned vellum on the backsides.
 


For the third set I wanted to use the speech bubbles from Thinlits Die Set 6PK - I Heart This and combine them with words from Sizzix Thinlits Die Set 10PK - Phrase Cards . I embellished each word with a golden heart diecut with dies from the same sets.
 
 
The last set sports more love. I've used dies from Sizzix Thinlits Die Set 10PK - Phrase Cards to create both cards.
 
 
Supply list:
Sizzix Big Shot Starter Kit (Powder Blue & Teal)
Sizzix Accessory - Magnetic Platform for Wafer-Thin Dies
---o---

Igennem nogle år har jeg forsøgt at hoppe med på Project Life-bølgen, men jeg er faldet af hvert år. Alligevel forsøger jeg igen i år, og jeg håber, at jeg har valgt en så simpel tilgangsvinkel, at jeg kan holde ud hele året.

Jeg havde lyst til at lave nogle personlige og unikke kort til mit album, og til det formål er Sizzix-produkter lige i øjet. Mit album bliver holdt i sort, hvid, grå, kraft og guld, og derfor har jeg lavet mine journaling- og fillerkort i de farver.

Det første kort er tænkt til journaling. Jeg udstansede to rektangler med dies fra Sizzix Thinlits Die Set 10PK - Phrase Cards og Thinlits Die Set 6PK - Butterfly Cards, hvorefter jeg lagde dem ovenpå hinanden og syede henover toppen. I bunden stemplede jeg en pil med et stempel fra Framelits Die Set 12PK w/Stamps - Here & There.

Dette sæt er lavet med dies fra Sizzix Thinlits Die Set 10PK - Phrase Cards , som jeg udstansede og derefter limede mønstret vellum bagpå.

Til det tredje sæt ville jeg bruge taleboblerne fra Thinlits Die Set 6PK - I Heart This, og jeg kombinerede dem med ord fra Sizzix Thinlits Die Set 10PK - Phrase Cards. Jeg dekorerede hvert ord med hjerter fra de samme sæt.

Det sidste sæt byder på mere kærlighed, og jeg brugte dies fra Sizzix Thinlits Die Set 10PK - Phrase Cards til begge kort.
 
Ingredienser:
Sizzix Big Shot Starter Kit (Powder Blue & Teal)
Sizzix Accessory - Magnetic Platform for Wafer-Thin Dies

No comments:

Post a Comment