Wednesday 14 January 2015

Hello-card


 
 
My stash of regular birthday and just because cards has dwindled to next to nothing so I need to start filling it up again. I also knew I wanted to try using Originals Die - Phrase, Hello #2 to diecut some felt I had lying around and that is how this week's card came about.
 
 
I went with a relatively simple design for the card adding a piece of bold striped paper and on that mounting my little cluster of sentiment and embellishments.
 
 
It was very easy to diecut the felt and the cut is as clean as a cut you normally see when diecutting paper. I decided to give this simple and quick card a little extra by handstitching along the inner lines of the heart.
 
 
 As you can see here the edges of the diecut sentiment is well-defined and straight.
 
Supply list:
Cardstock
Patterned paper
Felt
Enamel dot (My Mind's Eye)
Tread
 
---o---
 
Mit lager af fødselsdags- og bare-fordi-kort er ved at være godt slunkent, så jeg er nødt til at komme i sving med at fylde lageret op igen. Samtidig ville jeg også bruge Originals Die - Phrase, Hello #2 til at udstanse i noget filt, jeg har haft liggende.
 
Jeg valgte et meget enkelt design, hvor jeg brugte et stykke kækt mønstret papir, og så samlede jeg min tekst og min pynt nederst på kortet.
 
Det var virkelig nemt at stanse i filtet, og jeg fik det samme fine, skarpe snit, som man ser, når man udstanser i papir. Jeg besluttede mig for at give kortet lidt ekstra ved at håndsy langs inderkanten af filthjertet.
 
Som du kan se på det sidste billede, så står kanterne af det udstansede ord skarpe og veldefinerede.
 
Ingredienser:
Karton
Mønstret papir
Filt
Enamel dot (My Mind's Eye)
Sytråd

No comments:

Post a Comment