Wednesday 21 January 2015

Rainbow smile


 
 
We have had a few days where it almost seemed like spring and maybe that was what made me want to create a bright and happy card.

 

I chose to combine Framelits Die Set 12PK - Fancy Cards with the rainbow and sun from Thinlits Die Set 7PK - You & Me to build my little scene.


You cannot have a rainbow without rain so I made a shaker bag behind the rainbow scene. Here I added blue sequins as well as silver glitter. I double stitched along the edges of the vellum but some glitter will still escape... Just think of that when you chose who to send a card like this to.

Supply list:
Sizzix Big Shot Starter Kit (Powder Blue & Teal)
Sizzix Accessory - Magnetic Platform for Wafer-Thin Dies
Framelits Die Set 12PK - Fancy Cards
Thinlits Die Set 7PK - You & Me
Cardstock
Vellum
Glitter
Sequins
Enamel Accents (Ranger)
Wink of Stella
 
---o---

Måske blev jeg inspireret af de par forårslignende dage vi har haft over de seneste uger, da jeg besluttede mig for at lave et friskt regnbuekort.

Jeg valgte at kombinere Framelits Die Set 12PK - Fancy Cards og Thinlits Die Set 7PK - You & Me til at bygge min scene op med.

Man kan jo ikke have en regnbue uden at have regn, så jeg lavede en shaker-pose bag motivet. Heri fyldte jeg glimmer og blå pailetter. Selvom jeg syede to gange rundt lang vellummets kant, så slipper der stadig lidt glimmer ud. Det skal man lige tænke over, når man vælger, hvem man sender kortet til.

 
Ingredienser:
Sizzix Big Shot Starter Kit (Powder Blue & Teal)
Sizzix Accessory - Magnetic Platform for Wafer-Thin Dies
Framelits Die Set 12PK - Fancy Cards
Thinlits Die Set 7PK - You & Me
Karton
Vellum
Glitter
Pailetter
Enamel Accents (Ranger)
Wink of Stella

No comments:

Post a Comment