Thursday 30 May 2013

A romantic layout



Hi everyone

Today let me show you a romantic page with pastel colours and full of details, the kind of page I like! I had fun using dies with hearts, butterflies and flowers dies, my favourite ones!

Supply list:

Papers: American Crafts, ILS
Alphabets: American Crafts
Embellishments: Studio Calico
Stickers & rub-ons: Jenni Bowlin Studio
Stamps: Glitz Design, 7Gypsies, Technique Tuesday
Inks: Black Versafine, Archival Viridian
Spray inks: Glimmer Mist
Masks: The Crafter's Workshop
Masking Tape: Lovely Tape

Dies:

658300 Sizzix Big Shot Starter kit

I started by work on my background paper with masks and inks. I used two different masks and my pink, sea green and yellow spray inks. Then I stamped some patterns with black Versafine inks.

While the background is drying, I cut out some shapes with my Big Shot: hearts, circles with different sizes and butterflies. I cut them a lot of them in various matching printed papers.

I built my layout with pastel papers scrap, stickers, black rub-ons for more contrast and die cuts.

Then all I did was rework each group by multiplying the embellishments all around my pictures. This is a very easy and quick page to realise; all you have to think of is varying the shapes and colours you use!





See you next Thursday!


Karine

Bonjour tout le monde

Aujourd'hui je vous propose une page romantique aux couleurs pastels et remplie de détails comme j'aime tant faire ! Je me suis amusée avec des découpes coeurs, papillons et fleurs mes préférées !

Matériel utilisé :

Papiers : American Crafts, ILS
Alphabets : American Crafts
Embellissements : Studio Calico
Autocollants et rub-ons : Jenni Bowlin Studio
Tampons : Glitz Design, 7Gypsies, Terchniques Tuesday
Encres : Versafine noire, Archival Viridian
Encres en spray : Glimmer Mist
Pochoirs : The Crafter's Worshop
Masking Tape : Lovely Tape

Dies utilisés :

658300 Sizzix Big Shot Starter kit

Le fond de ma page dans un premier temps retravaillé avec des encres et des pochoirs, j'ai utilisé deux différents pochoirs et mes encres en spray couleur rose, vert d'eau et jaune. J'ai imprimé ensuite quelques tampons à la Versafine noire.

Pendant que mon fond sèche, je me suis découpée des formes à la Big Shot : des coeurs, des ronds de tailles différentes et des papillons, tout cela en plusieurs exemplaires et dans des chutes d'imprimés assortis.

J'ai construis ma page avec des chutes de papiers pastels, des autocollants , des rub-ons noirs pour apporter plus de contraste et des dies-cuts.

Je me suis ensuite simplement amusée à retraviller chaque bloc en multipliant les embellissements autour de mes photos. Une mise en page très simple et très rapide à réaliser, pensez simplement à varier les formes et les couleurs !

A jeudi prochain !

Karine

No comments:

Post a Comment