Thursday 23 May 2013

Live your life layout



Live your life layout

Here is a very fresh and colourful layout which is a kind of hymn to Mother Nature and spring time! I had fun working on a horizontal layout, a simple technique which always turns out great!

Supply list:

Papers, alphabets, stickers: Jenni Bowlin Studio
Wooden stars: Sodalicious
Versafine inks: black, spanish moss
Adirondack inks: clover
Stamps: Florilèges Design, Craft Origine, Art Stamp, Glitz Design, Technique Tuesday
Masking tape: Lovely Tape
Strass: Prima

657900 Sizzix Big Shot
657007 Sizzix Base tray
657212 Sizzix Movers & Shapers Magnetic Die Set 2PK-Mini hearts set
658002 Sizzix Sizzlits Decorative Strip Die- Lace & Circles
659111 Sizzix Thinlits Die Set 7PK-Hello Summer


I started by working on the background with three nature-patterned stamps, using different colours of ink.

Still in the nature theme, I cut out a heart shape out of cork. If you want to cut this kind of material, you’d better use the Bigz dies. Here I also used my tray base to cut this shape. The heart is glued with liquid adhesive and has a small green strass as an accent.

A small branch from the Hello Summer die is cut out of green patterned paper. Two little birds stamped in black complete the scene.

As a finishing touch, I added a lace paper border realized with the Laces &Circles die. I really like this particular die. It adds finesse to the creation.




So today’s creation is quite easy to realize but I really like it. What do you think?

Have a nice day!

Karine

Page Live your life

Une page toute fraiche et colorée comme un hymne à la nature et au printemps ! Je me suis amusée ici à travailler une mise en page horizontale, simple mais efficace !

Matériel :

Papiers, alphabets, autocollants : Jenni Bowlin Studio
Etoiles en bois : Sodalicious
Encres Versafine : noire, spanish moss
Encres Adirondack : clover
Tampons : Florilèges Design, Craft Orogine, Art Stamp, Glitz Design, Technique Tuesday
Scotch de masquage : Lovely Tape
Strass : Prima

Dies utilisés :
657900 Sizzix Big Shot
657007 Sizzix Base tray
657212 Sizzix Movers & Shapers Magnetic Die Set 2PK-Mini hearts set
658002 Sizzix Sizzlits Decorative Strip Die- Lace & Circles
659111 Sizzix Thinlits Die Set 7PK-Hello Summer

J'ai dans un premier retravaillé mon fond de page avec trois tampons nature avec des couleurs d'encres différentes.

Tout en restant dans l'esprit naturel, j'ai découpé une forme coeur dans du liège. Pour découper ce type de matière, prévoyez des Dies Bigz. J'ai ici eu besoin de ma Base Tray pour effectuer ma découpe. Le coeur est collé à la colle liquide et décoré d'un petit strass vert.

Une petite branche est découpée à l'aide du Die Hello Summer dans un imprimé vert, deux petits oiseaux imprimés en noir viennent compléter la scène.

J'ai terminé ma page en rajoutant une bordure de papier dentelle réalisé avec le die Laces &Circles. Une découpe que j'aime beaucoup et qui ajoute un peu de finesse à la création.

Une créa du jour toute simple mais qui me plait énormément, et vous ?

Je vous souhaite une très bonne journée !

Karine

No comments:

Post a Comment