Thursday 28 June 2012




Hello !

A new layout for you today, full of gentleness, with pastel colours for my friend and his son

I used two new dies on it!
I already used the "Washer border" die in previous creations. I also used the „Birds on a wire“ die which I totally love!

With this kind of die cuts, I knew that my creation will be full of gentleness…so I selected a black&white picture of a father and his son, a really tender picture

Here are the dies I used on my lay-out "Sweet memory"

-657791 Birds on a wire 
-657826 washer border 

I built a simple layout with the same colors all along: white, seagreen, grey and beige.

I used the Sizzix dies as accents. I used the border with the scooped-out circles in its full length. Other elements will be glued on top of it.

I chose to add the birds on the wire at the end to make them stand out. You can also ink the edges of the die with Distress or Adirondack ink, or you can outline it with a thin-tipped pen.
I was unable to resist this die ! I find it perfect for romantic lay-outs, wedding invitations, birth announcement…what do you think ?




Have a nice day,

See you soon !

Karine

Supply list :

Papers : 4heures37
White Cardstock: American Crafts
Alphabets : October Afternoon
Wooden hearts : Studio Calico
Stickers: Jenni Bowlin
Scooped-out tag : Pause Créative
Strass : Hero Arts
Others : Washi tape, tags

Hello !

Une nouvelle page ce jour, très douce aux couleurs pastels pour mon ami et son fils :)

J'ai utilisé ici deux nouveaux dies !
Le die "Washer border" déjà utilisé plusieurs fois dans mes créations, et le die "Birds on a wire" sur lequel j'avais vraiment flashé !

Je savais que la page qui irait avec ce dernier serait forcément douce...J'ai pour l'occasion sélectionné une photo en noir et blanc tendre d'un papa et son fiston :)

Voici les dies utilisés sur ma page "Sweet memory"

-657791 Birds on a wire 
-657826 washer border  

J'ai construis ma page tout simplement en prenant bien soin de rester dans les tons : blanc, vert d'eau, gris et beige.

Les dies Sizzix interviennent en décoration. La bordure avec les ronds évidés est envisagée dans toute sa longeur, d'autres éléments seront ensuite collés par dessus.

Les oiseaux sur leur fil sont ajoutés à la fin, pour être bien certaine de leur accorder une place de premier choix. Si vous souhaitez bien les faire ressortir, vous pouvez également les ombrer légèrement avec une encre type Distress ou Adirondack ou encore repasser leur contour avec un stylo fin.
Un die sur lequel je craque complètement, et que je trouve juste idéal pour des pages romantiques, des faires part de mariage, naissance...Qu'en pensez-vous ?

Très bonne journée à vous,

A très vite,

Karine

Matériel :

Papiers : 4heures37
Cardstock blanc : American Crafts
Alphabets : October Afternoon
Coeurs en bois : Studio Calico
Autocollants : Jenni Bowlin
Tag évidé : Pause Créative
Strass : Hero Arts
Divers : Washi tape, tags

3 comments:

  1. Superbe page et j'adore ce die des oiseaux !

    ReplyDelete
  2. une page magnifique...
    j'adoreeeee.....

    ReplyDelete
  3. Simple - Recherché - et Beau !!!! comme à ton habitude les émotions sont là.
    J'adore

    ReplyDelete