Sunday 24 February 2013

Create the background




Hi everybody! I hope you are having a fabulous weekend! Today I am going to show you how to use Sizzix dies to create a lovely background. The papers are from Maja Design. Sizzix have several die sets which enables you to use matching dies on your pages.



These are the dies I used for my background and they are all a part of a die-set (657902).


I cut out one large frame and five of the smaller frames. I also used seven hearts. Then I glued them like this.


To add more dimension and detail to the background I used my sewing machine to add stitches.


The larger frame became the photoframe and lifts the photo from the back.


Then I decorated the page with some flowers and some Sizzix flourishes.
657902 Sizzix Framelits Die Set 4PK – Frame, Fancy Oval

Papers from Maja Design (Vintage Summer Basics collection)

See you next Sunday!


*******************************

Hej på er! Jag hoppas att ni har en underbar helg! Idag ska jag visa er hur ni kan använda Sizzix dies för att skapa en fin bakgrund. Pappren kommer från Maja Design.  Sizzix har flera olika die sets som gör det möjligt för dig att använda matchande dies på dina layouter.

Jag använde dies från die-set 657902 som du kan se ovan. Jag skar ut en stor ram och fem av den mindre ramen. Jag använde också sju hjärtan. Sen limmade jag på de små ramarna och hjärtana på sidan. För att lägga till lite mer dimension och detaljer till bakgrunden så använde jag min symaskin för att lägga till stygn. Den större ramen blev till fotomatta och lyfter fotot från bakgrunden. Sen dekorerade jag layouten med lite blommor och några Sizzix flourishes.

Vi ses nästa söndag!

No comments:

Post a Comment