Thursday 21 February 2013

Love cards from Janna Werner



Hello everyone, my name is Janna Werner. I am a 34 year old full-time artist from Germany and this is my first post on the Sizzix blog. I am very excited to be here and hope to inspire you with my modern-experimental (scrapbooking) style.

Today I´d like to share three cards that I created with patterned paper and emebellishments from Crate Paper, as well as with some of my favorite Sizzix dies.


supply list:
655268 Sizzix Big Shot machine
656624 Sizzix On The Edge Die - Scrollwork
656638 Sizzix Bigz Die - Heart Wings
656641 Sizzix  Movers & Shapers Die - Ornamental
657188 Sizzix Bigz Die - Tiny Tabs & Tags
paper: Crate Paper
embellishments: Crate Paper
other: sewing machine, adhesive, white Cardstock (American Crafts)


Here you can see each of the cards:

On this card I used the Heart Wings and the Tiny Tabs & Tags dies, definitely two of my favorite dies. Instead of using the posisitve of the Heart Wings die, I took the negative shape and adhered a piece of patterned paper in the back.

For this card I used the Movers & Shapers Die - Ornamental, cut it in two part and put those on top of each other, using a sewing machine to adhere them.

The last card was made by using the On The Edge Die - Scrollwork and, again, adding stitching for highlightening that part.

Have a great and crafty day, everyone!
Janna

******

Hallo ihr Lieben! Mein Name ist Janna Werner, ich bin eine 34jährige Vollzeit-Künstlerin aus Deutschland. Dies ist mein erster Post auf dem Sizzix Blog. Ich freue mich sehr, hier zu sein und hoffe, euch auf die eine oder andere Weise mit meinem modern-experimentellen (Scrapbooking) Stil inspirieren zu können.

Heute möchte ich euch drei Karten zeigen, die ich mit Patterned Paper und Embellishments von Crate Paper und einige meiner Lieblingsdies von Sizzix hergestellt habe.

Materialliste:
655268 Sizzix Big Shot machine
656624 Sizzix On The Edge Die - Scrollwork
656638 Sizzix Bigz Die - Heart Wings
656641 Sizzix  Movers & Shapers Die - Ornamental
657188 Sizzix Bigz Die - Tiny Tabs & Tags
Papier: Crate Paper
Embellishments: Crate Paper
Anderes: Nähmaschine, Kleber, weißer Cardstock (American Crafts)

Oben seht ihr die drei Karten. Bei der ersten Karte habe ich die Heart Wings und Tiny Tabs & Tags Dies verwendet. Unbedingt zwei meiner liebsten Dies. Anstatt das Positiv der Heart Wings Die zu nutzen, habe ich die negative Form genommen und ein Stück Patterned Paper dahinter befestigt.

Für die zweite Karte habe ich die Movers & Shapers - Ornamental Die verwendet. Die Form habe ich in zwei Teile geschnitten, aufeinandergelegt und dann mithilfe der Nähmaschine befestigt.

Die letzte Karte ist mit der On The Edge - Scrollwork Die entstanden. Auch hier habe ich die Nähmaschine eingesetzt, um die Teile zu befestigen und zu highlighten.


Habt einen schönen Tag!
Janna


3 comments:

  1. Sooooooooo beautiful!! LOVING all the layers!!

    ReplyDelete
  2. Einfach toll, Janna!

    GLG Ines

    ReplyDelete
  3. Wonderful cards!!! Really LOVE the 1st one :-)

    ReplyDelete