Thursday 1 November 2012

Altered book by Karine



Hi everyone!

Let’s start the month with a mini-album in the manner of an altered book. That’s an album that I teach in my classes (and I will be teaching it in Liege in Belgium next week-end by the way).

Here are the dies I used to embellish my mini-album:

-657708 Flower Garden with Scallops
-657811 Sizzix Textured Impressions Embossing Folders 2PK - Bohemian Lace Set
-657188 Tiny Tabs and Tags 

I really like using the border die in my mini albums. It brings fineness and femininity, especially in this ink-based album.
I cut the shape out of a patterned paper then glued it with double-sided tape. I used masking tape to hide the unwanted tape marks.

The Tim Holtz die is one of my favourite dies to use in mini albums! It allows me to create small accents: tags, and eyelets that match with my kit! I love it, and it is definitely a classic!

I always work on the cover of my mini album at the end of my creation process. Here I created an opening in which I inserted a white Bristol sheet that is embossed with nice patterns. I applied Adirondack and Distress inks on it to make it stand out.

Here are some pictures of my album with some of the dies I used. You won’t see the full album as it is still a surprise for those who will attend the classes.




Have a nice day,

Karine

Supply list:

Paperback book
Papers: Sultane
Alphabets: October Afternoon, Jenni Bowlin
Stickers: Jenni Bowlin
Stamps: Craft Origine
Spray inks: Tattered Angels
Black Versafine ink
Others: tags, flowers

Bonjour tout le monde !

Ajourd'hui nous commençons le mois avec un mini album façon livre altéré que je propose un peu partout en ce moment et notamment le week end qui arrive à Liège en Belgique :)

Voici les dies que j'ai utilisé pour décorer mon mini album :

-657708 Flower Garden with Scallops
-657811 Sizzix Textured Impressions Embossing Folders 2PK - Bohemian Lace Set
-657188 Tiny Tabs and Tags
J'adore utiliser le die bordure dans mes mini, il apporte finesse et féminité notamment à cet album travaillé à base d'encres.
J'ai découpé ma forme dans un papier imprimé que j'ai ensuite collé au double face, un morceau de masking tape vient camoufler les traces de scotch indésirables !

Le die Tim Holtz est aussi un de mes die indispensable pour mes mini ! Il me permet de créer des petites décoration : des tags, des oeillets assortis à mon kit ! J'en raffole et il est indémodable !

Je termine toujours mes album par la page de couverture, j'ai crée ici une ouverture dans laquelle j'ai glissé une fiche bristol blanche que j'ai embossé avec une jolie plaque. Afin de bien la faire ressortir, je l'ai travaillé avec des encres Adirondack et Distress.

Voici quelques visuels de mon mini avec les dies utilisés, je ne vous montre pas tout, vous aurez la surprise en atelier !


Bonne journée !

Karine

Matériel :

Livre de poche
Papiers : Sultane
Alphabets : October Afternoon, Jenni Bowlin
Autocollants : Jenni Bowlin
Tampons : Craft Origine
Encres en spray : Tattered Angels
Encre Versafine noire
Divers : tags, fleurs


1 comment: