Thursday 15 November 2012

Christmas Gift



Hi!

Today let’s focus on Christmas preparations. Here is a customized Canvas Corp envelop in which I inserted a "photo shoot voucher". This will be the first Christmas present I will offer. I know, I’m early!!



Spray the envelop with a "Rum Punch" Glimmer Mist. Add some water so the colour can spread more easily and faster! Let it dry.

While it dries, prepare your accent.

I used a poinsettia Sizzix embossing folder. I coloured the flowers with „Big Apple“ Glimmer Glam. Once the colour is dry, I cut out the flowers with scissors. The leaves are naturally curving. I put a pretty brad at the heart of the flower and fixed the flower on the flap of the envelop.

A large 7Gypsies tape has been glued on the envelop as well as a tag on which I applied Plain Jane "Warm Green " ink spray and added some velvet leaves from 7Gypsies.


The "voucher" card has been created with duplex 7Gypsies paper size 20x15. Then it is folded in half to get a 10x15 cm size.

I glued on its front a paper reworked with Glimmer Mustard Seed and added some washi tape and a Shooting photos stamp which is just perfect here!

What a better fit than this Camera Sizzix die? It is glued with 3D adhesive and coloured with Rum Punch spray ink.

Then I added a handwritten personal note inside the card!




My first Christmas present is done! A photo shoot voucher with a professional photographer!

See you soon,

Karine

Dies list:
Bigshot 657000
BaseTray 657007
Diecamera 657840

Supply list:

Papers: 7Gypsies
Envelop: Canvas Corp
Pearl: My Mind's Eye
Wood: Studio Calico
Spray inks: Tattered Angels Mustard Seed, Warm Green, Rum Punch
Glimmer Glam: Big Apple
Ink: Black Versafine
Tape: 7Gypsies
Stamp: Craft Origine

Bonjour,

Aujourd'hui, en avant les préparatifs de Noel, voici une enveloppe Canvas Corp relookée avec à l'intérieur une carte "bon pour un shooting Photos". Mon premier cadeau de Noel, oui je sais je m'y prends bien tôt !

L'enveloppe est vaporisée avec du Glimmer Mist couleur "Rum Punch". Rajoutez un peu d'eau pour que la couleur fuse davantage et plus vite ! Laissez sécher...

Pendant ce temps-là préparez votre décoration.

J'ai utilisé une plaque à embosser Sizzix avec des poinsettias. J'ai coloré les fleurs avec du Glimmer Glam couleur "Big Apple". Une fois la couleur sèche, j'ai découpé mes fleurs avec des ciseaux.
Les feuilles se recourbent naturellement. J'ai placé un joli brad au centre de ma fleur et elle est fixée au rabat de l'enveloppe.

Un large scotch 7Gypsies est collé sur l'enveloppe, il est accompagné d'un tag travaillé à l'encre en spray Plain Jane "Warm Green " et de feuilles en velours 7Gypsies.

La carte "Bon pour" est réalisée dans du papier recto-verso 7Gypsies au format 20x15, elle est ensuite pliée en deux pour un format de 10x15cm.

Un papier retravaillé au Glimmer Mustard Seed est collé sur la face, il est complété par du washi tape, un tampon Shooting Photos parfait pour l'occasion.

Le die appareil photo Sizzix est juste parfait pour l'occasion ! Il est monté en 3D et coloré avec l'encre en spray Rum Punch.

Un petit mot personnel est rajouté à la main à l'intérieur !

Et voici mon premier cadeau de Noel ! Un bon pour un shooting photo avec une professionnelle :)

A très vite,

Karine

Dies utilisés :
Big shot 657000
Base Tray 657007

Matériel utilisé :

Papiers : 7Gypsies
Enveloppe : Canvas Corp
Perle : My Mind's Eye
Bois : Studio Calico
Encres en spray : Tattered Angels Mustard Seed, Warm Green, Rum Punch
Glimmer Glam : Big Apple
Encre : Versafine noire
Scotch : 7Gypsies
Tampon : Craft Origine

No comments:

Post a Comment