Sunday 12 October 2014

Foxhead pincushion and small bag in one.


Hi there. So happy you came to check out my Sunday project.
This week I had some fun with a recently released die from the 'Woodland creatures' collection by Debi Potter. It's a cute fox face. I used it to embellish a small bag that I will use for my sewing yarns. At first I was going to give it as a present to my god daughter but in the end I decided to make something else for her...



 I used the Bigz die to diecut the pieces for the fox's head from heavy felt. The Bigz dies are wonderful for cutting almost any craft material that is a little heavier.


I stitched together two round pieces of felt to make a round purse. I left a piece open at the top.
I assembled the foxhead and stitched around the edges. I used some black floss to make the eyes and nose. Finally I added a white button so I will be able to close the bag after I put my embroidery wool inside it. -And the good thing is it doubles as a cute pincushion as well :-)


 One more close up.
 I know I will use my Bigz dies with felt or other materials more often. This was great fun!!!

Thanks for taking a look. 
Next Sunday I will be here again and I hope I'll see you here as well <3
I used this die:
Tilda felt from Panduro Hobby
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hej, så kul att ni ville titta på mitt Söndagsprojekt!
Denna veckan har jag roat mig med de nya 'Woodland creatures' diesen som gjordes av Debi Potter.
Jag använde det fina rävhuvudet för att dekorera en liten sypåse. Jag hade först tänkt ge den som en present till min guddotter, men bestämde att jag får hitta på något annat till henne :-)
Bigz diesen är suveräna när du behöver stansa ut i material som är tjockare än cardstock eller göra flera lager på en gång. Denna gången stansade jag ut i tjock filt.
Jag sydde ihop två runda delar, men lämnade en öppning upptill. Jag satte ihop huvudets delar och sydde runtom. Sedan broderade jag ögon och näsan på plass med svart briderigarn. Jag satte dit en knapp så den går att stänga..Det som också är bar att 'påsen' dessutom fungerar bra som nåldyna. :-)
Jag måste påminna mig själv att utnyttja mina Bigz dies mera för de är bara fantastiska. Detta var ett lite annorlunda projekt för mig, men sååå kul!!
Tack för att ni tittar inom. Nästa söndag är jag tillbaka igen och då hoppas jag såklart att se er här igen! <3
Jeg brukte denne diesen:
 Tilda filt från Panduro Hobby

4 comments: