Wednesday 29 October 2014

Glittering ornaments


 
 
Wednesday again and time to post yet another Christmas card. This week I went with a cool colour scheme and three stylish ornaments from Triplits Die Set 9PK - Ornaments.

 

I used two of the ornaments to diecut directly into the white cardstock that will go on top of everything. The diecut that is complete, I used as the third ornament for the card.


I bought some cheap glitter wrapping paper after Christmas last year with the specific intention to use it when making cards. It works so well and it is much cheaper than buying regular glitter paper. Here I've simply added the wrapping paper behind the negative spaces formed by the ornament as well as on top of the third ornament.



The Triplits Die Set 9PK - Ornaments comes with a small die with which you can make the metallic hanger for the ornaments which I of course did. I also used thread to make the ornaments look like they hang from the top of the card. As decoration for the ornaments I used three different small diecuts from Triplits Die Set 9PK - Ornaments and Triplits Die Set 14PK - Christmas Trees.

Supply list:
Sizzix Big Shot Starter Kit (Powder Blue & Teal)
Sizzix Accessory - Magnetic Platform for Wafer-Thin Dies
Triplits Die Set 9PK - Ornaments
Triplits Die Set 14PK - Christmas Trees
Cardstock (Papertrey Ink)
Silver cardstock
Thread
Wrapping paper
Foam adhesive

---o---

Så er det onsdag igen, og jeg har i denne uge lavet endnu et julekort i kølige farver og med fancy julekugler fra Triplits Die Set 9PK - Ornaments.
 
Jeg brugte to af kuglerne til at udstanse direkte i det hvide karton, der skal blive til kortets øverste lag. Den ene af de to udstansede kugler blev så til den tredje, der sidder monteret på 3d-puder på kortet.
 
Sidste år efter jul købte jeg noget billigt glimmer-indpakningspapir med det formål, at jeg ville bruge det, når jeg laver kort. Det virker rigtig godt, og så var det en del billigere, end rigtigt glimmerpapir er. Her har jeg klistret noget af indpakningspapiret bag de negative udstansninger samt ovenpå den sidste af julekuglerne.
 
Triplits Die Set 14PK - Christmas Trees kommer med en lille die, som kan lave de små metaldimser, der sidder på toppen af julekugler, hvilket jeg naturligvis gjorde. Med lidt snor fik jeg det til at se ud som om kuglerne hænger fra toppen af kortet. Jeg dekorerede kuglerne med små udstansninger fra Triplits Die Set 9PK - Ornaments og Triplits Die Set 14PK - Christmas Trees.

2 comments: