Wednesday 22 October 2014

Noel candy cane


 
 
Back to Christmas card again this week and I've gone with one of my favourite colour combinations for Christmas: Kraft, white, red and gold. Love the way those colours come together and instantly remind me of Christmas. This week's card features the new Thinlits Die Set 9PK - Christmas Phrase Cards as well as the new Thinlits Die Set 9PK - Winter Borders & Rosette.
 
 
I kept the card relatively simple and let the card feature a rather large slice of white space.
 
 
On the left most side of the white cardstock, I diecut one of the borders from Thinlits Die Set 9PK - Winter Borders & Rosette. Then I used the same border to cut red cardstock to fill in the empty spaces in the white cardstock and thereby achieving the candy cane look. The second border, also from Thinlits Die Set 9PK - Winter Borders & Rosette, was diecut in a gold paper. I made sure to reserve the stars from the border to use as a detail near the sentiment.
 
 
To create the sentiment for the card I diecut four (and ended up only using three) "noels" using one of the dies from Thinlits Die Set 9PK - Christmas Phrase Cards. Glueing the three diecuts on top of one another will give your diecut dimension as well as stability.
 

Once I had mounted three "noels" on top of one another I added the sentiment to my card. I then strung the baker's twine around the card and tied a bow just above the sentiment. To make sure that the ends of the bow remained arranged in a nice way, I put a little glue under each end. The final touch was to add three of the little gold stars above the sentiment.
 
Supply list:
Sizzix Big Shot Starter Kit (Powder Blue & Teal)
Sizzix Accessory - Magnetic Platform for Wafer-Thin Dies
Thinlits Die Set 9PK - Christmas Phrase Cards
Cardstock
Gold paper
Baker's twine
 
---o---
 
Jeg er tilbage til julekortene i denne uge, og jeg har arbejdet med en af mine favorit farvekombinationer til julekort: kraft, hvid, rød og guld. Jeg elsker den måde, de farver arbejder sammen og umiddelbart minder en om jul. Denne uges kort er lavet med dies fra Thinlits Die Set 9PK - Christmas Phrase Cards og Thinlits Die Set 9PK - Winter Borders & Rosette.
 
Kortet er hold enkelt og med et relativt stort white space område.
 
På den venstre side af det hvide karton udstansede jeg en af strimlerne fra Thinlits Die Set 9PK - Winter Borders & Rosette. Jeg brugte den samme die til at udstanse rødt karton til at fylde i hullerne i det hvide karton, hvorved jeg fik candy cane looket frem. Den anden strimmel, også fra Thinlits Die Set 9PK - Winter Borders & Rosette, udstansede jeg i guldfarvet papir. Jeg sørgede for at gemme de små stjerner, så jeg kunne bruge dem et andet sted på kortet.
 
For at lave teksten på kortet udstansede jeg fire "noel" (jeg endte med kun at bruge tre af dem) med en die fra Thinlits Die Set 9PK - Christmas Phrase Cards. Når man limer flere udstansede motiver ovenpå hinanden, får man et stabilt og dimensionelt motiv uden at bruge 3d-puder.
 
Da jeg havde limet de tre "noel" ovenpå hinanden, limede jeg dem på det kortet. Herefter vandt jeg baker's twine om kortet, og bandt sløjfen lige over teksten. For at være sikker på at sløjfens ender blev siddende på en pæn måde, limede jeg dem fast med en lille klat lim. Det sidste touch var at montere tre af guldstjernerne over højre side af hilsnen.
 
Ingredienser:
Sizzix Big Shot Starter Kit (Powder Blue & Teal)
Sizzix Accessory - Magnetic Platform for Wafer-Thin Dies
Thinlits Die Set 9PK - Christmas Phrase Cards
Karton
Guldfarvet papir
Baker's twine
 

1 comment:

  1. Lovely card, love the mix of colors and touch of gold on the kraft paper.

    ReplyDelete