Wednesday 1 October 2014

Scandi Christmas


 
 
 
I am Scandinavian... that's no secret. And I do love snow and the idea of a white Christmas even if it has only happened a few times during my life. But the dream of winters with cold and clear weather shows itself when I create Christmas cards.
 
 
When I received the Thinlits Die - Merry Christmas sporting its impressive moose I was immediately in love: Here was a die that lend itself perfectly to create a wintery scene. While I think it looks great with the frame around it, I wanted to try and do a scene on my own cutting away the frame and letting the moose go for an evening stroll. To achieve the night sky look I stamped and clear embossed multiple snowflakes on a dark blue paper.
 
 
I die cut the entire frame in plain white cardstock and then I went in and die cut the details of the moose and the bird again using black and red cardstock. I then used red and black to fill in the holes and thus making sure that there was no gap between the white moose / bird and the coloured inlays. You could obviously just use cardstock behind the holes but I prefer this inlayed look because I find it to be more elegant. I also went over the details with a clear Wink of Stella pen and on the heart and the eyes I even added glossy accent.
 
 
 
For the sentiment I used the letters that also get die cut when you cut out the frame. I like the white on white look of the snow banks and the sentiment. As a final touch I tied some black and white baker's twine around the entire card.
 
I think it is great that you can chose to simply die cut the Thinlits Die - Merry Christmas and place on a card or you can do like I've done here and create your own little winter scene.
 
Supply list:
Sizzix Big Shot Starter Kit (Powder Blue & Teal)
Sizzix Accessory - Magnetic Platform for Wafer-Thin Dies
Thinlits Die - Merry Christmas
Cardstock
Wink of Stella glitter pen
Glossy Accent
Baker's twine
Stamp
VersaMark ink
Clear embossing powder

---o---

Det er ingen hemmelighed, at jeg er fra Skandinavien. Og jeg elsker vinter, sne og kulde - og tanken om en hvid jul er altid attraktiv, selvom jeg kun har oplevet det få gange i mit liv. Men drømmen lever på mange af mine julekort.

Da jeg modtog Thinlits Die - Merry Christmas med dens fine imponerende elg, var det kærlighed ved første blik: Her var der tale om en die, der var perfekt til at skabe en vinterscene. Selvom dien er rigtig fin med rammen rundt om, så ville jeg skabe en scene, hvor elgen gik igennem en mørk vinteraften. For at få himlen til at være mørk og vinteragtig stemplede og embossede jeg snefnug på et stykke mørkeblåt papir.

Jeg udstansede hele rammen i hvidt karton, og så udskar jeg detaljerne på fuglen og elgen i rødt og sort karton. Herefter fyldte jeg disse ind i hullerne på det hvide karton. Naturligvis kan du nøjes med at sætte karton på bagsiden af det udskårne motiv, men jeg synes, det ser så fint ud, når detaljerne er indlejret i motivet, og det dermed alt sammen er i samme niveau. Jeg løb over detaljerne med en gennemsigtig Wink of Stella pen, og øjnene og hjertet fik ydermere glossy accent.
 
Kortets hilsen består af de bogstaver, der også bliver udstanset, når man udstanser rammen. Jeg er ret begejstret for det hvidt-på-hvidt look, der opstår mellem bogstaverne og sneklædte bakker. Som et sidste touch bandt jeg sort-hvid baker's twine omkring hele kortet.
 
Jeg synes, det er super, at man kan bruge Thinlits Die - Merry Christmas, som den er, til et helt enkelt kort, eller man kan bygge ens egen lille vinterscene.
 
Sizzix Big Shot Starter Kit (Powder Blue & Teal)
Sizzix Accessory - Magnetic Platform for Wafer-Thin Dies
Thinlits Die - Merry Christmas
Karton
Wink of Stella glitter pen
Glossy Accent
Baker's twine
Stempel
VersaMark sværte
Clear embossingpulver

 

No comments:

Post a Comment