Friday 3 October 2014

Glittered snowflkes and lovely ornaments



Hello Sizzix UK fans! Today I have for you 2 small Christmas inspirations. It would seem that now is even so far to Christmas, but usually we (crafters!) create Christmas cards much earlier. My today's cards are mine first Christmas cards this year!




To create a custom shape cards I used dies from Framelits Die Set 12PK - Fancy Cards set. Due to the fact that the set contains many different sizes and shapes of dies, we can create an interesting card base in various sizes and create layers on our cards or pages.


The main decoration on my cards are a large snowflakes, which I cut out using Bigz Die - Snowflakes #3. I love dies in this line, because we can cut out in thicker materials and shapes are always very impressive, both in terms of size and design. I painted my snowflakes using mint acrylic paint and then I added some glitter powder on the top.


Tremendously love the dies in Christmas ornaments and baubles shapes. To add more Christmas touches on my cards, I cut out a couple of beautiuful ornaments using new Triplits Die Set 9PK - Ornaments. Each of the small ornaments can be further embellish or you can cut them with a variety of interesting materials. I added small dots made using 3D paint on these lovely elements.


Sizzix supplies used:



Are you already create Christmas cards? If yes, don't forget to use some amazing new Christmas Sizzix dies!


Thank you for visit us today! 
Have a lovely, creative weekend! 
~~ Karola ~~ 


****************************

Witajcie! Dziś mam dla Was świąteczne inspiracje. Wydawałoby się, że jeszcze daleko do Świąt, ale zwykle tworzenie kartek świątecznych zaczynamy dużo wcześniej. Moje dzisiejsze kartki to moje pierwsze karteczki świąteczne w tym roku! 
 Do stworzenia nietypowego kształtu kartek wykorzystałam wykrojniki z zestawu: Framelits Die Set 12PK - Fancy Cards. Dzięki temu, że zestaw zawiera wiele różnych rozmiarów w kilku kształtach, możemy tworzyć ciekawe bazy kartek w różnych rozmiarach oraz tworzyć warstwy na naszych kartkach. 
Głównymi ozdobami na moich kartkach są duże śnieżynki wycięti wykrojnikiem Bigz Die - Snowflakes #3. Uwielbiam wykrojniki z tej serii, ponieważ możemy wycinać nimi w grubszych materiałach a wzory są naprawdę imponujące, zarówno pod względem rozmiaru jak i designu. Moje śnieżynki pomalowałam miętową farbką oraz dodałam trochę sypkiego brokatu na wierzch. 
Ogromnie podobają mi się wykrojniki z motywem świątecznych bombek i ozdób na choinkę. Aby dodać więcej świątecznych akcentów, dodałam do kartek kilka tego typu ozdób wyciętych wykrojnikami z zestawu Triplits Die Set 9PK - Ornaments. Każdą z małych bombek można dodatkowo ozdobić lub wyciąć je z różnych ciekawych materiałów. Ja ozdobiłam te urocze elementy dodając trochę kropeczek z farbek 3D.
A czy Wy tworzycie już kartki świąteczne? Jeśli tak, nie zapomnijcie użyć kilku wspaniałych, nowych wykrojników Sizzix! 

Wykorzystane produkty Sizzix:


Dziękuję za dzisiejsze odwiedziny na naszym blogu!
Życzę Wam cudownego, kreatywnego weekendu!

~~ Karola ~~

No comments:

Post a Comment