Thursday 2 October 2014

Mini book by Karine


Hello,

Here are a few pages of a mini book that I will be delighted to teach in classes this term in France and in the Basque Country.


Supply list:

Papers: Basic Grey, Crate Paper
Alphabets: Glitz Design
Stickers: Glitz Design, Jenni Bowlin Studio
Inks: Chalk Prima
Stamps: Méli-Mélo, Florilèges Design
Sleeves: Studio Calico

Dies:

658300 : Sizzix Big Shot Starter Kit

I had fun retelling the story of our last holidays by filling the little Studio Calico’s sleeves, as in a kind of Project Life with a small format.
I used papers with soft pastel colours and watercolour backgrounds which are enhanced with some Sizzix die cuts.

As my theme was “the holidays”, the pretty butterflies seemed a really appropriate choice!

They are both cut out of framing paper in different sizes. I particularly like the texture and colour of these papers which fit perfectly with the work done on my backgrounds.
I put the emphasis on the die cuts by gluing them with 3D adhesive foam.






Have a lovely day,

Karine

Bonjour

Quelques pages d'un mini album que j'aurai le plaisir de présenter ce trimestre en France et au Pays Basque :)

Matériel utilisé :

Papiers : Basic Grey, Crate Paper
Alphabets : Glitz Design
Stickers : Glitz Design, Jenni Bowlin Studio
Encres : Chalk Prima
Tampons : Méli-Mélo, Florilèges Design
Pochettes : Studio Calico

Dies :

658300 : Sizzix Big Shot Starter Kit

Sous forme de mini Project Life, je me suis amusée à raconter nos dernières vacances en remplissant les petites pochettes Studio Calico.
Des papiers doux et pastels ainsi que des fonds à l'aquarelle que j'ai eu envie de réhausser avec quelques découpes Sizzix.

Pour une thématique vacances, les jolis papillons me semblaient bien appropriés !

De tailles différentes ils sont tous les deux découpés dans du papier encadrement. J'aime particulièrement la texture et la couleur de ces papiers qui s'accordent à merveille avec mon travail de fond.
Ces découpes sont mises en valeur avec des adhésifs 3D.

Très bonne journée à vous


Karine

3 comments:

  1. Just amaising !!!! Je suis toujours en amour avec tes minis !!!!! merci de ce partage avec nous !!!

    ReplyDelete
  2. Just amaising !!!! j'aime toujours tes minis ils sont toujours lumineux et colorés !!

    ReplyDelete