Tuesday 1 September 2015

Mini Happiness




Hi everybody!

Today, I suggest a mini album, full of sun, in which you could scrap your holidays pictures. For example the ones took this summer.



A polka-dot yellow cover and a binding with rings allow this mini to collect a maximum of photos.



I played with the materials by incorporating fabric, cork, transparency and wood. 


I used for the cover the the die " Garden greens " of Tim Holtz in white paper, on which I stamped pink ink by means of foam square. But inside the album, I used the same die with navy blue binding cloth to add contrast to the bright colours of my pictures.




To bring dynamism to the layout I alternated small and large pictures.



The journaling is written either free-handed with black gel-ink pen or with cut words in white paper using the die friendship of Tim Holtz.






I cropped embellishments and I stuck them with 3D foam to add relief to the cover.

I hope this mini will have inspired you, see you soon. 
paper: American Crafts, Kési'art and Bazzill
Strass and Buttons: Scrapboukits
Embellishments: Studio Calico and American Crafts 
Buttons: Kési'art
Kit: Scrapboukits


*************

Mini Happiness

Aujourd'hui,  je vous propose un mini album plein de soleil pour scraper les photos de vos vacances prises cet été.

 Une couverture jaune à pois et une reliure à anneaux permettent à ce mini de receuillir un maximum de clichés.

 J'ai joué avec les matières en incorporant du tissu, du liège, du transparent et du bois. 

J'ai utilisé le die " Garden greens " of Tim Holtz dans du papier blanc, sur lequel j'ai tamponné à l'aide d'un carré de mousse de l'encre rose pour la couverture.

Mais à l'intérieur de l'album, j'ai utilisé le même die avec de la toile de reliure bleu marine pour donner du contraste aux couleurs vives de mes photos.

Pour donner du dynamisme à la mise en page j'ai alterné des petites et des grandes photos.

Le journaling est écrit soit à main levée au stylo de gel noir, soit j'ai découpé des mots dans du papier blanc à l'aide du die frienship de Tim Holtz

J'ai détouré des embellissements et je les ai collé avec de la mousse 3D pour donner un peu de relief.
j'espère que ce mini vous aura inspiré, à très vite.


No comments:

Post a Comment