Thursday 24 September 2015

New Graphic mini Book by Karine



Hello !

Here is a new mini book inspired by Project Life, handmade with nice pockets from Simple Stories! I used a combo that I love: sea green, pink and a touch of yellow to give dynamism! Are you with me?

Supply list:

Papers: Crate Paper, Studio Calico
Alphabets: Simple Stories
Stickers: American Crafts, Simple Stories
Chipboards: Heidi Swapp
Dots, frames, corners: Ephéméria
Stamps: Craft Origine, Florilèges Design
Ink: Black Versafine

Dies:

650515 :Sizzix Big Shot Plus Starter Kit
658332 :Sizzix Sizzlits die-Ampersands & Banners
660800 :Sizzix Thinlits Die Set 6PK-Home Sweet Home
660804 :Sizzix Thinlits Die Set 3PK-Happiness phrases

As usual I built my mini book with cardboard, papers, cardstock and transparent pockets. I used my Big Shot machine to cut my paper scraps and decorate my project :-)

Cut pretty houses out of sea green cardstock. I love this die; it is so cute, isn’t it? I cut it twice so that I can put the focus on the roof by gluing a second paper piece with 3D adhesive foam. The little windows will be cut out of in other paper scraps and superimposed so as to create a contrast with colours! What a great result, don’t you think?

I used the “Be Happy” die twice. It will be framed by pattern paper to make it stand out more.

On the little squares pocket, I wanted to contrast with the even pattern so I added a big “&” cut out of sea green cardstock scrap to serve as decoration. This set is on sales at the moment so do not hesitate to buy it! It is very easy to use and can be adapted to every theme!

Time for pictures! :-)














Thank you for your visits and comments

Karine

Bonjour

Un nouveau mini ici inspiration Project Life crée de toutes pièces avec des jolies pochettes Simple Stories ! Un combo que j'adore ! Vert eau, rose et une touche de jaune pour dinamiser le tout ! Vous me suivez ?

Matériel :

Papiers : Crate Paper, Studio Calico
Alphabets : Simple Stories
Stickers : American Crafts, Simple Stories
Chipboards : Heidi Swapp
Pastilles, cadres, angles : Ephéméria
Tampons : Craft Origine, Florilèges Design
Encre : Versafine noire

Dies utilisés :

650515 :Sizzix Big Shot Plus Starter Kit
658332 :Sizzix Sizzlits die-Ampersands & Banners
660800 :Sizzix Thinlits Die Set 6PK-Home Sweet Home
660804 :Sizzix Thinlits Die Set 3PK-Happiness phrases

Comme d'habitude j'ai construit mon mini à base de carton, papiers, cardstock et pochettes plastifiées. J'ai sorti ma Big Shot pour découper mes chutes de papiers et décorer mon projet :)

Dans du cardstock vert eau, découpez de jolies maisonnettes ! Un die que j'adore il est trop mignon , n'est ce pas ? Je me suis amusée à le découper deux fois pour mettre les toits en valeur à l'aide de mousse 3D, les petites fenêtres seront quant à elles découpées dans d'autres chutes puis superposer pour jouer sur le contraste de couleurs ! Un rendu extra, n'est ce pas ?

J'ai utilisé à deux reprises la découpe " Be Happy", celle ci sera mattée sur du papier imprimé afin de la refaire ressortir davantage.

Sur la pochette petits carrés j'ai voulu trancher avec ce côté régulier en rajoutant en décoration un grand "&" découpé dans une chute de cardstock vert eau. Profitez-en, ce set est en super solde en ce moment ! Il est très facile à utiliser et s'adapte à toutes thématiques !

Place maintenant aux visuels :)

Merci pour vos visites et commentaires


Karine

2 comments:

  1. fantastic album! you spoil us with your pretty creations, Karine!

    ReplyDelete
  2. Je l'adore ! Les couleurs sont top, yeah !

    ReplyDelete