Tuesday 21 July 2015

My sport diary




Hi everybody!

For 2 years, I have had a filofax diary to note down my appointments. I decorated it with coloured papers and labels of scrap so that it will be pleasant to use on a daily basis. I even added photos of my daughters, taken during their activities.



As it was full, I decided to buy another one dedicated to my sport and nutrition program. Indeed I try to do sport regularly and to eat healthily... 
I feel the need to plan to motivate myself.


I found irresistible this yellow small size filofax. It was perfect for my project! 
And of course I did not resist the urge to decorate it a little bit, I chose pastel colours which go so well with the soft yellow of the cover. 
I brightened it up with PL cards and Sizzix cuts like the magnificent foliage of Tim Hotlz.














I wanted to add material with wooden and metal embellishments, that I associated with a small bunch of flowers and small leaves, from the Big Shot Plus starter kit.  
Flowers are cut into red and pink binding cloth, leaves in mint coloured foam!


Items used:

660020Sizzix Big Shot Plus Machine
659436: Sizzix Bigz die Garden Green de Tim Holtz 
paper and PL cards: Swirlcards 
alpha and clips: Prima, Crate paper & Studio Calico
I just need to find a 4-color pen and that will be perfect!
Good day to you all!"


*************

Mon agenda sportif

Depuis 2 ans j'ai un agenda filofax pour noter mes rendez-vous, je l'ai décoré avec des papiers colorés et des étiquettes de scrap pour qu'il soit agréable à utiliser au quotidien, j'y ajoute même quelques photos de mes filles prises lors de leurs activités.

Comme il était bien rempli, j'ai décidé d'en  acheter un second pour mon programme sportif et nutritionnel, j'essaie de faire du sport régulièrement et manger sainement…  j'ai éprouvé le besoin de planifier pour me motiver.

J'ai craqué sur ce petit format filofax tout jaune idéal pour mon projet!
Et bien sûr je n'ai pas résisté à l'envie de le décorer un peu, j'ai choisi des couleurs pastels qui vont si bien avec le jaune tendre de la couverture. Je l'ai agrémenté de cartes PL et de découpes Sizzix comme le superbe feuillage de Tim Hotlz.

J'ai voulu ajouté un peu de matières avec des embellissements en bois et en métal, que j'ai accompagné d'un petit bouquet réalisé avec les fleurs et les petites feuilles du kit de démarrage de la big Shot Plus. Les fleurs sont découpées dans de la toile de reliure de couleur rouge et rose, les feuilles dans de la mousse couleur mint!

Il ne me reste plus qu'à trouver un joli petit stylo 4 couleurs et ça sera parfait!

Bonne journée à tous!

No comments:

Post a Comment