Thursday 30 July 2015

Summer Mini Book by Karine



Mini Album Happy!

This is my very latest mini book. I will present it after the summer holidays!
It is 100% handmade and reminds us of summer, holidays, nature and outdoors strolls! We will learn how to create our book from A to Z with the help of die cuts, folding techniques and we will play with colours. This is a technical and magical mini book where the focus is on Brushos!

Supply list:

Papers: Crate Paper
Cardstock, Alphabets: American Crafts
Stickers: Pebbles
Chipboards: Heidi Swapp
Embellishments: Ephéméria
Others: Brushos

Dies:

650515 :  Sizzix Big Shot Plus Starter Kit
660320 :  Sizzix Precision Base Plate for Intricate Thinlits Dies
660815  Sizzix Thinlits Die Set 3PK- Woodland Leaves
660804  Sizzix Thinlits Die Set 3PK- Happiness Phrases
659573 :  Sizzix Sizzlits Decorative Strip Die- Spring Grinery

After having created a textured white cover, I used the leftover paper scraps to cut some embellishments with the Big Shot Plus.

I put the emphasis on leaves and words with summer connotations such as Hello Sunshine so as to match my album theme.

I used my precision base plate to cut the thinner shapes. I can’t stop using it at the moment! It is really perfect to cut thin dies. This is a must-have, believe me!

The words Hello & Sunshine will stay as is color-speaking (white) and will be glued with liquid glue. I like the textured effect that brings material in a soft way.

The other die cuts (foliage etc…) are colored in green with the help of Brushos (but spray inks will do too). Let them dry then glue them as you will do with classic embellishments.

I also cut and inserted a mini leave from the Big Shot Plus kit.

Here are some images and zooms of the album!

















Have a lovely day,

Karine


Mini Album Happy !

Voici mon tout dernier mini album que j'aurai le plaisir de présenter dès la rentrée !
Un mini 100% fait main qui sent bon l'été, les vacances, la nature et les balades en plein air ! Nous apprendrons à construire notre mini de A à Z à base de découpes, pliages et jeux de couleurs. Un mini abum technique et magique dans lequel les Brushos seront à l'honneur !

Matériel :

Papiers : Crate Paper
Cardstock, Alphabets : American Crafts
Stickers : Pebbles
Chipboards : Heidi Swapp
Embellissements : Ephéméria
Autres : Brushos

Dies utilisés :

650515 :  Sizzix Big Shot Plus Starter Kit
660320 :  Sizzix Precision Base Plate for Intricate Thinlits Dies
660815 :  Sizzix Thinlits Die Set 3PK- Woodland Leaves
660804 :  Sizzix Thinlits Die Set 3PK- Happiness Phrases
659573 :  Sizzix Sizzlits Decorative Strip Die- Spring Grinery

Après avoir réalisé ma couverture tout en blanc texturé, je me suis servie des chutes pour découper mes embellissements à la Big Shot Plus.

Vu la thématique de mon album, j'ai mis l'accent sur les dies feuilles et les mots qui évoquent l'été comme Hello Sunshine.

Pour couper les plus fins, j'ai utilisé ma plaque de précision que je ne quitte plus ! Elle est vraiment géniale pour découper les dies les plus fins, l'essayer c'est adopter, croyez-moi !

Les mots Hello et Sunshine sont laissés en blanc et sont collés avec de la colle liquide. J'aime ce côté texturé qui apporte de la matière tout en douceur.

Les autres découpes, comme les feuillages sont teintées en vert. J'ai utilisé pour ce faire des Brushos, vous pouvez également utiliser des encres en spray. Laissez sécher puis collez directement sur vos pages en embellissements.

J'ai également découpé et utilisé une mini feuille du kit Big Shot Plus.

Je vous laisse avec quelques visuels et zooms !

Bonne journée

Karine

3 comments:

  1. Une tuerie ce mini ......je ne me lasserai jamais d'admirer le talent , la délicatesse , la féminité avec lesquels tu réalises ces merveilles ...........bravo Karine

    ReplyDelete
  2. Tout simplement magnifique!!! J'ai vu pour la plaque pour thinlits, j’hésitais car j'ai déjà la plaque magnétique mais là tu me tentes (encore une fois...)

    ReplyDelete
  3. oh my... this is so pretty.
    Lovely work

    ReplyDelete