Wednesday 28 May 2014

Black bird singing...


 
 
Last week I showed you a card with a cute owl on it and this week my card sports another bird: I know a little girl whose name means black bird and I when I make birthday cards for her, I make sure to encorporate a black bird. This year I went big:


Using one of the birds from Sizzix Bigz Die - Birds #3 I made a black bird the main motif of the card. I simply die cut the bird and its wing from black cardstock, the beak in patterned paper and added the eye in white cardstock decorated with a googly eye.

I made the background look somewhat like the bird was perched on a fence by choosing a patterned paper with a woodgrain / fence look.
 
 
In order to add some extra embellishments I diecut a cloud and a sun from Sizzix Framelits Die Set 9PK w/Stamps - Welcome Home in neutral patterned paper. I even stamped the diecut shapes with the coordinating stamps and then I decorated the sun with an enamol dot before adding it to the card on a few foam squares.
 

I had tied a piece of seam binding around the card where the two patterned paper met in order to hide the seam between the papers. It gave me a chance to add a tag made using a die from Sizzix Framelits Die Set 12PK - Tags, Sentiments. I decorated the tag with a small cloud and a heart from Sizzix Framelits Die Set 9PK w/Stamps - Welcome Home.

Supply list:
Sizzix Big Shot Starter Kit (Powder Blue & Teal)
Sizzix Bigz Die - Birds #3
Sizzix Framelits Die Set 12PK - Tags, Sentiments
Sizzix Framelits Die Set 9PK w/Stamps - Welcome Home
Cardstock
Patterned Paper: My Mind's Eye
Enamel Dots: Prima & My Mind's Eye
Ink: VersaFine
Stickers: Lily Bee
Seam binding
Baker's twine
Button
Googly eye

---o---

I sidste uge viste jeg jer et kort med en nuttet ugle på, og igen i denne uge er der en fugl på mit kort: Jeg kender nemlig en lille pige, hvis navn betyder solsort, og når jeg laver fødselsdagskort til hende, sørger jeg for at der er en solsort på. I år satsede jeg på en stor fugl.

Jeg brugte en af fuglene fra Sizzix Bigz Die - Birds #3 til at lave en solsort som det primære motiv på kortet. Jeg udstansede ganske enkelt fugl og vinge i sort karton, næbbet i mønstret papir, øjet i hvidt. Øjet fik også et mindre rulleøje for at give det lidt mere detalje.

Det var mit mål at baggrunden skulle få det til at se ud som om fuglen sad på et stakit, hvilket jeg opnåede ved at bruge et mønstret papir med et træmønster.

For at få lidt ekstra pynt på kortet udstansede jeg en sky og en sol fra Sizzix Framelits Die Set 9PK w/Stamps - Welcome Home i neutrale mønstrede papirer. Jeg brugte de koordinerende stempler til at give sky og sol ekstra detaljer, og endelig dekorerede jeg solen med en enamel dot, før jeg monterede den på kortet på 3d-puder.

Det bånd jeg havde bundet omkring kortet, hvor mine to mønstrede papirer mødtes, gav mig anledning til at tilføje en tag fra Sizzix Framelits Die Set 12PK - Tags, Sentiments, som jeg pyntede med en lille sky og et hjerte fra Sizzix Framelits Die Set 9PK w/Stamps - Welcome Home.

Ingredienser:
Sizzix Big Shot Starter Kit (Powder Blue & Teal)
Sizzix Bigz Die - Birds #3
Sizzix Framelits Die Set 12PK - Tags, Sentiments
Sizzix Framelits Die Set 9PK w/Stamps - Welcome Home
Karton
Mønstret papir: My Mind's Eye
Enamel Dots: Prima & My Mind's Eye
Sværte: VersaFine
Stickers: Lily Bee
Seam binding
Baker's twine
Knap
Rulleøje


No comments:

Post a Comment