Friday 9 May 2014

Shabby chic cards with Bigz dies



Hello everyone! It's Karola here and today is my turn for bring you some fresh Sizzix inspiration! For today, I created 2 very layered and dimensional shabby chic cards, using Bigz and Frameworks dies and... a cardboard. I just love when my cards are very dimensional and love to create using cardboard. Very often we throw useless cardboard boxes, but today I have for you an idea that will make you collect them!



Sizzix supplies used:

I decided to build my cards using thick elements with openwork motifs. I cut out patterns using the above-mentioned Bigz and Frameworks dies from the kraft cardboard. Then I painted elements using white gesso to add them a special shabby chic look. To add even more texture I used sponge brush. Some of elements have an only inked edges (leaves). After drying all elements, you can decorate your cards as you want. I made it layered, because I love when the cards are thick and dimensional.




Thank you for visit us today! 
Have a wonderful, creative weekend! 
~~ Karola ~~~


****************************

Witajcie polskojęzyczni fani Sizzix-a! Tu znów Karola i dziś przypada moja kolej na dostarczenie Wam odrobiny świeżej inspiracji. Do dzisiejszego posta przygotowałam dwie, bardzo przestrzenne, warstwowe kartki w stylu shabby chic, do stworzenia których wykorzystałam wykrojniki Bigz i Frameworks oraz... tekturę falistą. Uwielbiam kiedy moje kartki są bardzo przestrzenne a jednocześnie uwielbiam pracować z tekturą, szczególnie z tą z odzysku, ze starego niepotrzebnego kartonu. Zwykle takie bezużyteczne kartony, pudełka wyrzucamy, ale dziś mam dla Was pomysł, który sprawi, że zaczniecie je zbierać! 

Wykorzystane materiały Sizzix:

Zdecydowałam się zbudować kompozycję moich kartek, wykorzystując grube, ażurowe motywy, które wycięłam z tektury falistej za pomocą wyżej wymienionych wykrojników. Następnie pomalowałam część z nich dość niedbale białym gesso, aby nadać im specyficznego stylu shabby chic (przetarcia). Aby nadać nieco więcej tekstury, malowałam elementy za pomocą pędzla gąbkowego. Niektóre z elementów (liście) mają jedynie potuszowane na brązowo brzegi. Po wyschnięciu elementów, można je wykorzystać do kompozycji na kartkach. Ja zaaranżowałam je warstwowo, ponieważ lubię kiedy moje kartki są grube i przestrzenne. 

Dziękuję za dzisiejsze odwiedziny na naszym blogu i życzę Wam 
wspaniałego, kreatywnego weekendu! 
~~ Karola ~~

1 comment:

  1. Hi how did you make the 'Happy Day' banner? Did you stamp the image onto a banner cut-out?

    ReplyDelete