Thursday 1 May 2014

GO Green by Karine



Hello

Today is a bank holiday in France. Here is a new page all wrapped up in green (which is my favourite colour) to match my picture!

Supplies List:

Papers: Crate Paper, Scrap Plaisir
Alphabets: American Crafts
Wood embellishments: Jenni Bowlin Studio
Stickers: Crate Paper
Card: Webster's Pages
Others: old book page, Masking Tape, glitters, tag

658300  Sizzix Big Shot Starter Kit
659426  Sizzix Sizzlits Decorative Strip Die-Bow-Tied

Photo Credit: Valérie Schaepelynck -Les Jolis Moments-

My background is quite loaded with patterns but soft in colours. I splashed some coffee drops on it.

A diagonal paper strip is added. It will be dressed up with circles cut out with my Big Shot machine. I used my new machine and the starter kit which I like so much! The old book page is quite thin so you can superimpose several sheets to cut out tons of die cuts in a single operation!

I chose to work tone-on-tone by adding wood embellishments. My title “Lovely Day” is made of sticker alphabets.

A little bow cut with my Big Shot comes as a completion and adds some volume. This die is really fantastic for those who like volume and feminine accents as I do!





See you next Thursday,

Thanks for visiting the blog,

Karine

Bonjour

Une nouvelle page en ce jour férié en France ! Toute verte, ma couleur préférée et assortie à ma photo.

Matériel :

Papiers : Crate Paper, Scrap Plaisir
Alphabets : American Crafts
Embellissements en bois : Jenni Bowlin Studio
Autocollants : Crate Paper
Carte : Webster's Pages
Divers : Page de vieux livre, Masking Tape paillettes, tag

658300  Sizzix Big Shot Starter Kit
659426  Sizzix Sizzlits Decorative Strip Die-Bow-Tied

Crédit Photo : Valérie Schaepelynck -Les Jolis Moments-

J'ai utilisé ici un fond de page assez chargé en motifs mais très doux en couleur que j'ai retravaillé en éclaboussant quelques gouttes de café.

Une bande de papier diagonale est ajoutée, elle sera complétée par des ronds découpés à la Big Shot. J'ai utilisé pour ce faire ma nouvelle machine et le kit de départ que j'adore ! Le papier vieux livre étant assez fin, vous pouvez superposer plusieurs feuilles et obtenir une multitude de découpes en une seule fois !

J'ai choisi de rester ton sur ton en ajoutant des embellissements en bois. Mon titre "Lovely Day" est réalisé à partir d'alphabets autocollants.

Un petit noeud découpé à la Big Shot vient compléter ma création et ajouter un peu de volume ! Un die absolument génial et magique pour toutes celles qui aiment le relief et les embellissements féminins comme moi !

A jeudi prochain,

Merci pour vos visites

Karine

No comments:

Post a Comment