Tuesday 25 August 2015

My file of recipes





Hi everybody!


For this week appointment, I am suggesting a small file which never leaves my kitchen!


I decided to group all my recipes in a small plastic file, easy to handle in the kitchen.



First I decorated the cover, I used  the die " Garden greens " of Tim Holtz. Then I brought a touch of gilt with glitter tape and I stuck on my title in cork letters, which brought bit of relief and material…


I carried on with the creation of dividers to separate my recipe cards: starters, main course, desserts…




I kept a glittery style on each divider, then I decorated with the the die " Garden greens " of Tim Holtz.



For the dividers of the side dishes, I had fun with the amazing die tree of Doodlebugdesign by cutting the small leaves in several different papers!



That's it for today, Have a good week

paper: Swirlcards and Bazzill
Glitter Tape: American Crafts
Stickers: American Crafts, Studio Calico and Fancy pants
Dies cuts and Alpha: American Crafts
Clips: Heidi Swapp


*************

Mon classeur de recette,

Pour notre rendez-vous, cette semaine je vous propose un petit classeur qui ne quitte plus ma cuisine !

J'ai décidé de regrouper toutes mes recettes dans un petit classeur en plastique, facile à manipuler dans une cuisine.
J'ai décoré d'abord ma couverture, j'ai utilisé le superbe feuillage de Tim Holtz puis j'ai apporté une touche de doré avec du glitter tape, j'ai collé mon titre en lettre de liège, ce qui apporte un peu de relief et de matière…

Et comme j'étais bien partie, j'ai créé des intercalaires pour séparer mes fiches recettes: entrées, plats, desserts…
J'ai gardé l'idée de paillettes sur chaque intercalaire, puis j'ai décoré avec le feuillage "Garden Greens"

Pour l'intercalaire des "accompagnements", je me suis amusée avec le superbe arbre du Die de Doodlebug design en découpant les petites feuilles dans plusieurs papiers différents!

Voilà pour aujourd'hui, 
bonne semaine à toutes set tous!

1 comment: