Saturday 30 May 2015

My Summer Book Bag




Hi everyone!Thinking in my next summer holidays I have designed a new  project with Sizzix dies.
Usually I take some books with me and I enjoy reading and thinking something to sew when I come back home. I´m sure I´m not the only one !
Last package from Sizzix, brought  a die I was wishing to try : Triangles Isosceles & Right.
This die has a lot of possibilities and  diamond is the block I´m sewing before, one of my favorites and never done before !






You get a good   12" size block, so  you can match different  blocks and take a new opportunity to get a quilt , table runner , or whatever you want.
I have  used two more dies   and Big Shot Plus 



I chose a mother of pearl button to close.





I love Amy Sinibaldi style and her book came home the other day. This will be one in my summer book bag, yippie!




My bag uses the same block  both sides.

And now  here you can see how I have done the Book Bag. This is my first video for Sizzix , so I hope you like it!







Have a nice weekend and see  you in two weeks
Love
Mercedes


............................................**************************...........................................

¡Hola a todo el mundo! Pensando en mis próximas vacaciones de verano , he diseñado un nuevo proyecto para Sizzix usando sus troqueles.
Normalmente suelo llevarme algunos libros conmigo y disfruto leyéndolos  y pensando algún proyecto para hacer a la vuelta.Seguro que no soy la única ¿ verdad ?
El último paquete que llegó de Sizzix    trajo un troquel que estaba deseando probar por primera vez. Se trata del Triángulo Isósceles al que veo muchas posibilidades.

Con este troquel he cosido un bloque con un buen tamaño      . Puedes montar varios y hacer una colcha, un mantel o cualquier cosa que te parezca.
He usado ese troquel y dos más, un cuadrado y triángulos :





En la foto podéis ver libro de Amy  Sinibaldi, su primero. Me encanta su estilo  y me vendrá genial para verlo tranquilamente en vacaciones. En mi blog Las Labores de Mercedes ya te he hablado un poco de él.

Mi bolsa  tiene el  mismo bloque por delante y por detrás.
Me he estrado con mi primer vídeo para Sizzix , espero que te guste . En él tienes  los pasos para hacerla.
Que pases un buen fin de semana y te espero  dentro de un par de ellas.
Cariños
Mercedes


3 comments:

  1. Bonita no, más que eso, me encanta! !
    Haber si algún día le saco yo tanto partido a mi big...
    Un besazo guapa!

    ReplyDelete