Saturday 16 May 2015

Voucher Box for Mother´s Day - spend some time together








Hello everybody,
last weekend I (Julia) gave my mom and my mother-in-law a box with a voucher. But let me tell you what products you need to make it, before I will tell you more.

List of supplies:
Sizzix Big Shot Plus Starter Kit #660515
Sizzix Bigz Die - Mariposa #658530
Cardstock in Grey and Pink, Twine


My mom is a crafter too. She always works on a project by herself, I think this is something I got from her. ;) My mother-in-law loves my handmade projects and I always have to explain how I have made them, but she would never think about buying crafting supplies and make some pretty things by herself. For mother´s day I wanted to give them something special, so I have decided to create a voucher for a day in my crafting studio, to make some cards! :) The hidden agenda was to spend some time together and having fun. I can tell you, both were really happy about it and we can´t wait for our crafting date! :)


This is how the Voucher looks like. For this gift I mainly used the Sizzix Big Shot Plus Starter Kit, it includes everything you need: Embossing Folder in DIN A4 with dots, dies for the box, tags and little leaves (you can see on the last tag). In addition I used my Mariposa Bigz Die.


What did you gave your mother for mother´s day? I´m curious. :)
Have a nice day and happy crafting! xo Julia

-------------------------------------------------

Hallo ihr Lieben,

letztes Wochenende war Muttertag und meiner Mutter und meiner Schwiegermutter habe ich (Julia) eine hübsche Schachtel mit einem Gutschein drin geschenkt. 
Aber erstmal die Materialliste:
Cardstock in Grau und Pink, Garn

Meine Mutter ist auch eine Basteltante, oder eher habe ich es wohl von ihr. ;) Ständig macht sie irgendwelche Projekte. Bei meiner Schwiegermutter sieht das ein wenig anders aus, sie mag meine Sachen total und fragt auch regelmäßig nach wie genau ich was gemacht habe. Aber sie würde niemals auf die Idee kommen sich ein paar Bastelsachen zu kaufen und selbst loszulegen. ;)

Aus diesem Grund habe ich den beiden einene Gutschein für einen Basteltag in meinem kleinen Studio geschenkt! :) Hintergedanke ist, dass wir ein wenig Zeit miteinander verbringen. Beide haben sich sehr gefreut und ich hoffe wir finden bald einen gemeinsamen Termin. :)

Für die Box und die Anhänger braucht ihr lediglich das Big Shot Plus Starter Kit! Darin ist alles wichtige enthalten: Eine Stanze für die Box, die Geschenkanhänger und die kleinen Blätter/Tropfen (könnt ihr auf dem letzten Anhänger sehen) und einen Embossing Folder in DIN A4 für die Prägung mit den Punkten. Zusätzlich habe ich noch die Schmetterlingsstanze verwendet. :)

Was habt ihr euren Müttern zum Muttertag geschenkt? Ich bin neugierig. :)
Habt einen tollen Tag, xo Julia

2 comments: