Thursday 26 February 2015

Two lovely cards by Karine



Hello,

Today let’s go back to card making with my favourite seasonal colour combo!

Supply list:

Papers: Heidi Swapp, Gossamer Blue
Cardstock: American Crafts
Tracing paper: Studio Calico
Transparency: Crate Paper
Enamel Dots: Simple Stories
Gold Masking Tape
Stamp: Bloomini Studio
Ink: Black Versafine

Dies:
658300: Sizzix Big Shot Starter Kit
659994: Sizzix Bigz Die-Snowflakes #3
659957: Sizzix Original Die-Phrase, Love #3

These are two cards very easy to realise with paper scraps. They will come as a gift within my kits.

The two cards are matted on dark kraft cardstock so that they stand out well.

I used my Big Shot to cut out a pretty snowflake out of black cardstock. It is simply stapled, not glued) which means it can pivot on the card!

So as to add brightness and a gold touch, I had fun with my masking tape. Three little strips of glitter gold masking tape are fixed on a paper scrap. With my “Love” die, I cut out two pretty hearts out of a pattern paper scrap.

These are glued with 3D adhesive foam pieces.

Simply add a “Thank you” stamp pattern on your cards.






Have a lovely day,


Karine

Bonjour,

Aujourd'hui retour de la carterie avec deux nouvelles cartes avec mon combo de saison préféré !

Matériel :
Papiers : Heidi Swapp, Gossamer Blue
Cardstock : American Crafts
Calque : Studio Calico
Transparent : Crate Paper
Enabel Dots : Simple Stories
Masking Tape doré
Tampon : Bloomini Studio
Encre : Versafine noire

Dies utilisés:
658300: Sizzix Big Shot Starter Kit
659994: Sizzix Bigz Die-Snowflakes #3
659957: Sizzix Original Die-Phrase, Love #3

Retour de deux petites cartes très simples à réaliser toujours avec des chutes de papiers pour accompagner mes kits :)

Les deux cartes sont mattées sur du cardstock kraft foncé pour bien les faire ressortir.

J'ai utilisé ma Big Shot pour découper un beau flocon dans du cardstock noir, celui-ci est simplement agrafé et non collé ce qui fait qu'il peut pivoter sur la carte !

Pour ajouter un peu de brillance et de dorure je me suis amusée avec mon Masking Tape. Trois petites bandes de Masking Tape pailleté or sont collées sur une chute de papier. A l'aide de mon die “ Love” j'ai ensuite découpé ma chute de papier afin d'obtenir deux jolies coeurs.

Ces derniers sont montés en 3D à l'aide de mousse.

Complétez simplement vos cartes avec un tampon en guise de remerciement.

Bonne journée

Karine

No comments:

Post a Comment