Thursday 12 March 2015

Snowy layout with Dalton by Karine



Hello!

I’m still deep into winter with my snowy pictures! Here is a new lay-out that matches with last week’s mini album :-) If you haven’t seen it yet, feel free to go to last week’s blog post!

Supply list:

Background paper: Jenni Bowlin Studio
Cardstock: American Crafts
Alphabets: Pink Paislee, Basic Grey, Jenni Bowlin Studio
Embellishments: May Arts, Ephéméria, Studio Calico


Dies:
658300: Sizzix Big Shot Starter Kit
658779: Sizzix Texture Fades Embossing Folders 2PK-snowflake-pattern-plaid-set
659958: Sizzix Bigz Die-Banners & Hearts

I used leftovers from my Vacances à la neige kit to create this lay-out which star Caroline and her dear Dalton! Aren’t they cute?

I started by embossing cardstock with a snowflake-patterned folder to add volume to my page. Some other elements, like pictures or pattern papers will come atop this embossed cardstock without hiding it completely.

As far as embellishments are concerned, we have here some woodies, little dots and some hearts that have been cut from the Banners & Hearts die that I like so much! I definitely love these little hearts ‘shape! They are cut out of silver lining, my newest addiction!

Then I added the title “Un amour de Dalton” using different alphabets boards :-)

I hope you liked my page!






Have a lovely day

Karine

Bonjour !

Je ne suis pas encore sortie de l'hiver avec toutes mes belles photos enneigées ! Je vous présente aujourd'hui une nouvelle page assortie à mon mini présenté la semaine dernière :) Pour celles qui ne l'auraient pas vu, n'hésitez pas à reprendre le post passé !

Matériel :

Papier de fond : Jenni Bowlin Studio
Cardstock : American Crafts
Alphabets : Pink Paislee, Basic Grey, Jenni Bowlin Studio
Embellissements : May Arts, Ephéméria, Studio Calico


Dies utilisés:
658300: Sizzix Big Shot Starter Kit
658779: Sizzix Texture Fades Embossing Folders 2PK-snowflake-pattern-plaid-set
659958: Sizzix Bigz Die-Banners & Hearts

Avec des chutes de mon mini Vacances à la neige, voici une nouvelle page pour mettre à l'honneur Caroline et son cher Dalton ! Ils sont craquants tous les deux, n'est ce pas ?

J'ai commencé par embosser dans du cardstock une plaque flocons pour apporter du relief à ma page. Divers éléments comme les photos, mes imprimés viennent ensuite par dessus sans pour autant l'occulter.

Côté embellissements, du bois, des petites pastilles collées et des coeurs découpés grâce à mon die Banners & Hearts que j'aime ! J'aime la forme large de ces jolis coeurs ! Ils sont découpés ici dans du revêtement argenté, ma nouvelle addiction !

J'ai ensuite ajouté mon titre “un amour de Dalton” en multipliant les alphabets :)

J'espère que ma page vous a plu !

Très bonne journée à vous

Karine

1 comment:

  1. une trèèèès belle page , ton talent ne se dément pas !!! j'aimeeeeeee

    ReplyDelete