Thursday 23 April 2015

New holidays Mini Book by Karine



Hi everyone!

Let’s meet up today around a new holidays mini book that I will teach in my next workshops in France and in Belgium!

Supply list:
Papers, cardstock: American Crafts
Labels: Crate Paper
Embellishments flowers, charm, corners: Ephéméria
Alphabets: 7Gyspsies
Masking Tape
Inks: Izink Aladine

Dies:

660515 : Sizzix Big Shot Plus Starter Kit
656545 : Sizzix Bigz Die-Flower 3D

I felt like creating a colourful summer cover with a lot of volume! I started by colorizing my background paper with my Izink pigment inks! The diluted ink is taken with a paintbrush.

Once my background has dried, I added a Crate Paper label, flower die cuts, colourful Masking Tape and some 3D elements!

To create some volume, I glued pretty resin flowers, added a metallic plane fixed with an elastic band and a seasonal pretty 3D flower (from the Flower 3D die) which is one of my favorite embellishments these days!

It is cut out of white paper then colorized with a sea green spray ink.
Once the paper is dry, roll your flower starting from the outer edges until the inner part. Fix with liquid glue.

Add a title with alphabet letters and here you are!





Thanks for your visits!


Karine

Bonjour tout le monde !

Je vous retrouve aujourd'hui avec un nouveau mini pour mes prochains ateliers en France et Belgique qui sent bon les vacances !

Matériel :
Papiers, cardstock : American Crafts
Etiquettes : Crate Paper
Embellissements fleurs, breloque, angles : Ephéméria
Alphabets : 7Gyspsies
Masking Tape
Encres : Izink Aladine

Dies :

660515 : Sizzix Big Shot Plus Starter Kit
656545 : Sizzix Bigz Die-Flower 3D

J'avais envie ici d'une couverture d'album colorée, estivale et toute en volume ! Je me suis d'abord amusée à teinter mon papier de fond avec mes pigments Izink ! L'encre diluée est ajoutée au pinceau.

Une fois mon fond sec j'ai ajouté une étiquette Crate Paper, des fleurs découpées, du Masking Tape coloré et du volume !

Pour cela j'ai collé des jolies fleurs en résine, ajouté un petit avion en métal à l'aide d'un lien élastique et enfin mon embellissement préféré du moment et bien de saison une jolie fleur en relief grâce au die Flower 3D !

Celle-ci est découpée dans du papier blanc, puis colorisée avec une encre en spray couleur vert d'eau.
Une fois mon papier sec, enroulez votre fleur en partant de l'extérieur pour remonter jusqu'au centre. Collez ensuite avec de la colle liquide.

Ajoutez un titre à l'aide d'alphabets et le tour est joué !

Merci pour vos visites

Karine

No comments:

Post a Comment