Thursday 16 April 2015

Spring is here ! by Karine



Hello!

Spring has come and it shows on our scrapbooking pages! Here is a page wrapped in green to celebrate this season!

Supply list:
Papers: 4heures37, Crate Paper, American Crafts
Labels: 4heures37
Glitter paper: American Crafts
Alphabets: American Crafts
Stamp: Bloomini Studio
Ink: black Versafine
Masking Tape
Stabilo Pen68
Others: Tag, Indian ink

Dies:
658300 : Sizzix Big Shot Starter Kit
660815 : Sizzix Thinlits Die Set 3PK-woodland-leaves
659963 : Sizzix Bigz Alphabet Set 4dies-Fresh Blossoms Alphabet

Do you like Nature? Do you enjoy having a stroll in the forest? If yes, you will like my “go green” page, for sure!
I had fun decorating around my three vertical pictures.

I cut some foliage patterns out of bright green paper with the Woodland Leaves die. This is one of my favorite dies, these days! The leaves act as decoration of my central picture and are inserted under a camera die cut.

I used the same die with glitter paper from American Crafts: such a pretty effect!

The title “go green” is composed of black alphabets and die cuts, using the Fresh Blossoms alphabet! To add some contrast, I outlined each letter with a black thin-tipped pen.

I finished by adding some splashes made with the Stabilo68 pens and Indian ink.

I hope you liked today’s page!


Several zooms :)





See you soon,

Karine

Bonjour !

C'est le Printemps et ça se voit sur nos pages ! Une page toute verte ou presque pour célébrer la saison !


Matériel :
Papiers : 4heures37, Crate Paper, American Crafts
Etiquettes : 4heures37
Papier paillettes : American Crafts
Alphabets : American Crafts
Tampon : Bloomini Studio
Encre :Versafine noire
Masking Tape
Stabilo Pen68
Divers : Tag, encre de chine

Dies utilisés:
658300 : Sizzix Big Shot Starter Kit
660815Sizzix Thinlits Die Set 3PK-woodland-leaves
659963 : Sizzix Bigz Alphabet Set 4dies-Fresh Blossoms Alphabet

Vous aimez la nature, vous balader dans la fôret ? Vous aimerez certainement ma page “Go Green” ! Je me suis amusée ici à décorer tout autour de mes 3 photos verticales.

J'ai découpé des feuillages dans un papier vert lumineux avec le die Woodland Leaves, un de mes favori du moment ! Les feuilles viennent décorer ma photo centrale et sont glissées sous une découpe appareil photo.

J'ai de nouveau utilisé cette découpe mais cette fois dans du papier pailleté American Crafts, toujours du plus bel effet !

Le titre “Go green” est composé d'alphabets noirs et de découpes grâce à l'aphabets Fresh Blossoms ! Chaque lettre sera ensuite réhaussée par un tracé au stylo fin noir pour plus de contraste.

Terminez par quelques éclaboussures aux feutres Stabilo Pen68 et à l'encre de chine.

J'espère que ma page du jour vous aura plu !

A très vite!

Karine

No comments:

Post a Comment